Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

El Trabajo de Fin de Máster está orientado a evaluar la aplicación y desarrollo de las competencias y conocimientos adquiridos asociados a esta titulación.


De acuerdo con el Reglamento de la Facultad de Filosofía y Letras sobre Trabajos Fin de Grado y Trabajos Fin de Máster (BOUA de 22 noviembre de 2019), los temas a desarrollar se aglutinarán en líneas generales de trabajo que podrán corresponder a una de las siguientes modalidades:

- Trabajos de aplicación, experimentación o valoración de procesos, que permitan la búsqueda, organización o interpretación de datos relevantes vinculados a la titulación.

- Trabajos de revisión e investigación bibliográfica centrados en cualquiera de los ámbitos de actuación y temas relacionados con el turismo cultural.

- Cualquier otra línea de trabajo que ofrezca alguno de los departamentos responsables de la impartición del TFM.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

Transversal Competences

  • CT1 : Planificar i gestionar activitats de turisme cultural amb respecte als drets fonamentals d'una societat democràtica, especialment, a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, i a la integració de les persones amb discapacitat.
  • CT2 : Utilitzar eines informàtiques i tecnologies d'informació i comunicació, incloent l'accés a bases de dades diverses (bibliografia, legislació, estadística,...).
  • CT3 : Comunicar de manera oral i escrita en castellà en grau suficient per a elaborar i defensar projectes correctament.
  • CT4 : Definir situacions integrant variables múltiples i planificar projectes de desenvolupament territorial.
  • CT5 : Optimitzar coneixements diversos en l'organització d'equips de treball, amb hàbit de col·laboració i compromís en la resolució d'aquells conflictes que pogueren sorgir.
  • CT6 : Adoptar decisions en la solució de problemes: anàlisi, identificació de les causes i alternatives de solució, selecció i avaluació de les més idònies.

 

General Competences

  • CG1 : Comprendre tots els elements i factors que intervenen en el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG10 : Interpretar i difondre resultats de la gestió del turisme cultural.
  • CG2 : Analitzar, amb capacitat crítica i autocrítica, les diverses manifestacions, activitats i projectes relacionats amb el turisme cultural.
  • CG3 : Utilitzar mètodes i tècniques per a la iniciació a la investigació en turisme cultural.
  • CG4 : Assumir un compromís ètic i responsable en l'aplicació de coneixements i presa de decisions relacionades amb el desenvolupament del turisme cultural.
  • CG5 : Manejar les fonts d'informació relacionades amb el turisme cultural.
  • CG6 : Redactar diagnòstics i estratègies per a desenvolupar el turisme cultural en territoris i destinacions turístiques.
  • CG7 : Contribuir a un desenvolupament sostenible del turisme.
  • CG8 : Adaptar-se amb creativitat i esperit emprenedor a l'àmbit del turisme cultural.
  • CG9 : Identificar oportunitats per al desenvolupament del turisme cultural.

 

Specific Competences

  • CE1 : Emprar metodologies específiques per a dissenyar activitats i productes de turisme cultural que garantisquen la conservació dels recursos.
  • CE10 : Manejar adequadament els conceptes vinculats a la gestió turística del patrimoni cultural.
  • CE11 : Interpretar els vincles entre patrimoni cultural i desenvolupament territorial i turístic.
  • CE12 : Utilitzar les eines específiques per al desenvolupament i disseny de projectes turístics vinculats al patrimoni històric i cultural.
  • CE13 : Valorar experiències i casos de desenvolupament de turisme cultural a partir de la identificació d'elements determinants i efectes resultants.
  • CE14 : Interpretar el context del patrimoni objecte d'ús turístic i la diversitat social i cultural com a fonament del seu desenvolupament turístic.
  • CE15 : Elaborar inventaris de béns d'interès històric-artístic, etnogràfic, arqueològic i industrial per al seu ús turístic.
  • CE2 : Utilitzar els coneixements i tècniques apreses per a plantejar iniciatives de renovació i innovació de l'oferta de turisme cultural.
  • CE3 : Analitzar les tendències de mercat i consum que afecten el turisme cultural i els patrons que guien al consumidor d'aquesta mena de productes.
  • CE4 : Aplicar les variables econòmiques, jurídiques, socials i del marc polític que incideixen en el turisme, per a l'impuls dels processos de valorització dels recursos d'interès cultural.
  • CE5 : Comprendre els principis que regeixen la integració dels recursos del patrimoni cultural en la planificació territorial turística.
  • CE6 : Aplicar els coneixements sobre el mercat i la creació d'empreses per a plantejar projectes de turisme cultural.
  • CE7 : Avaluar la potencialitat dels recursos per a dissenyar espais i productes sobre la base de béns culturals.
  • CE8 : Analitzar i diagnosticar l'estat de conservació i qualitat dels béns culturals vinculats a l'ús turístic.
  • CE9 : Elaborar materials apropiats per a interpretar i difondre els valors del patrimoni cultural amb finalitats turístics.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Seleccionar y manejar de forma adecuada las fuentes necesarias para el desarrollo del proyecto.
  • Contrastar y valorar con espíritu crítico las diferentes fuentes de información consultadas.
  • Seleccionar y aplicar la metodología adecuada a los objetivos del trabajo.
  • Aplicar correctamente las técnicas y métodos de trabajo para el tratamiento de la información según las características de los recursos culturales estudiados y el tema tratado.
  • Revisar y analizar la bibliografía existente relacionada con turismo cultural para establecer el estado actual de su conocimiento como punto de partida para fundamentar el tema tratado.
  • Desarrollar las competencias adquiridas en los diferentes módulos formativos del plan de estudios en la elaboración de informes y proyectos para casos concretos.
  • Aplicar los conocimientos adquiridos a las circunstancias reales de destinos y recursos turísticos relacionados con el desarrollo y gestión de la oferta de turismo cultural.
  • Proponer la aplicación de modelos y técnicas específicas para la adecuada gestión turística de recursos y destinos de turismo cultural.
  • Elaborar un proyecto organizado con una estructura prefijada: objetivos, metodología y fuentes, análisis y diagnóstico, resultados, propuestas de actuación y conclusiones.
  • Identificar oportunidades de creación y mejora de destinos y recursos de turismo cultural, así como de productos novedosos relacionados con la cultura.
  • Elaborar proyectos turísticos sostenibles dirigidos a mejorar la gestión turística de los recursos del patrimonio cultural que promuevan el desarrollo local y redunden en su salvaguarda y protección.
  • Aplicar las nuevas herramientas relacionadas con las tecnologías de la información y la comunicación al desarrollo de proyectos de turismo cultural.
  • Redactar correctamente un texto académico.
  • Exponer y defender en forma oral y pública ante tribunal el trabajo realizado.
  • Interpretar con espíritu crítico los resultados y conclusiones obtenidas, e identificar limitaciones y posibilidades de nuevas vías de trabajo.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 48921
Lecturer responsible:
SUCH CLIMENT, MARIA PAZ
Credits ECTS: 9,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 8,10

Departments involved

  • Dept: COMPANY ORGANISATION
    Area: COMPANY ORGANISATION
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,07
  • Dept: STATE LEGAL STUDIES
    Area: ADMINISTRATIVE LAW
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,07
  • Dept: HUMAN GEOGRAPHY
    Area: HUMAN GEOGRAPHY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,24
  • Dept: SOCIOLOGIA I
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,07
  • Dept: CONTEMPORARY HUMANITIES
    Area: SOCIAL ANTHROPOLOGY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,03
  • Dept: CONTEMPORARY HUMANITIES
    Area: HISTORY OF ART
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,03
  • Dept: PREHISTORY, ARCHAEOLOGY, ANCIENT HISTORY, GREEK AND LATIN STUDIES
    Area: ARCHAEOLOGY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,07
  • Dept: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,07
  • Dept: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS AND PHYSICAL GEOGRAPHY
    Area: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,28
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught