Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

Course designed to provide an exhaustive study of pragmatics and its application to digital discourses, which are ubiquitous today, both on web pages and in mobile applications. After several sessions aimed at mastering the pragmatic perspective of human communication, the course will address essential areas of the study of digital discourses, such as social networking sites, messaging apps, and memes, all complemented with specific studies on the humor in these discourses. The role of interfaces (their "usability") in the eventual communicative activity that takes place within those pages or apps will also be addressed

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

General Competences

  • CG1 : Adquirir coneixements avançats en contextos d'investigació científica i tecnològica altament especialitzats per a aconseguir una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics, pràctics i metodològics en un o més camps d'estudi.
  • CG2 : Aplicar i integrar els coneixements adquirits, la seua comprensió, la seua fonamentació científica, així com la resolució de problemes, als diferents àmbits socials i a contextos multidisciplinaris altament especialitzats tant de caràcter investigador com professional.
  • CG3 : Avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d'estudi per a formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada, incloent, quan calga i siga pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que es propose en cada cas.
  • CG4 : Ser capaços de predir i controlar l'evolució de situacions complexes mitjançant el desenvolupament de metodologies de treball innovadores adaptades a l'àmbit científic/ investigador, tecnològic o professional concret, en general multidisciplinari, en el qual es desenvolupe la seua activitat.
  • CG5 : Saber transmetre d'una manera clara i sense ambigüitats a un públic, especialitzat o no, els resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten.
  • CG6 : Desenvolupar l'autonomia suficient per a participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic, en contextos interdisciplinaris i, en el seu cas, amb un alt component de transferència del coneixement.
  • CG7 : Ser capaços d'assumir la responsabilitat del seu propi desenvolupament professional i de la seua especialització en un o més camps d'estudi.

 

Specific Competences

  • CE1 : Reconèixer, distingir i contrastar les principals teories i metodologies per a la investigació bàsica en estudis literaris, lingüístics i culturals en l'àmbit dels Estudis Anglesos.
  • CE2 : Reconèixer, distingir i contrastar els principals moviments crítics en els estudis literaris, lingüístics i culturals en l'àmbit dels Estudis Anglesos.
  • CE7 : Adquirir autonomia progressiva en el procés d'aprenentatge que permeta la cerca de recursos i informació per a la realització de tasques d'investigació en el camp dels Estudis Anglesos.
  • CE8 : Manejar i emprar adequadament les eines necessàries per a la cerca de fonts i referències per a la realització de treballs de recerca en el camp dels Estudis Anglesos.
  • CE9 : Ser capaç d'argumentar, qüestionar críticament i plantejar noves solucions a partir de l'anàlisi dels principals estudis crítics dins de l'àmbit dels estudis literaris, culturals i lingüístics en llengua anglesa.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

 

Upon successful completion of this course, students will be able to:
-Differentiate the different linguistic paradigms and their application to the English language.
-Identify the different theoretical postulates of pragmatics and cyberpragmatics of the English language.
-Assess the importance of context in human communication in English.
-To establish the main characteristics of digital discourses in English.
-Compare English language communication that takes place in physical environments with that which takes place online.
-Identify the contribution of different discursive modes in multimodal digital communication in English.
-Establish the guidelines for interpretation and contextualization in virtual conversations in English language.
-Analyze any type of digital discourse and interaction in English language from a pragmatic perspective.
Identify the non-propositional effects that emanate from virtual communication in English.
-Research or analyze a given digital discourse in English language using selected bibliography.

Upon successful completion of this course, students will be able to:

-Differentiate the different linguistic paradigms and their application to the English language.

-Identify the different theoretical postulates of pragmatics and cyberpragmatics of the English language.

-Assess the importance of context in human communication in English.

-To establish the main characteristics of digital discourses in English.

-Compare English language communication that takes place in physical environments with that which takes place online.

-Identify the contribution of different discursive modes in multimodal digital communication in English.

-Establish the guidelines for interpretation and contextualization in virtual conversations in English language.

-Analyze any type of digital discourse and interaction in English language from a pragmatic perspective.

Identify the non-propositional effects that emanate from virtual communication in English.

-Research or analyze a given digital discourse in English language using selected bibliography.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

  • To acquire knowledge of the pragmatic perspective of communication
  • To master the application of pragmatics to digital discourses
  • To study the role of interface design in the effectiveness of communication carried out in digital discourses
  • To study different digital discourses, from social networks to instant messaging and memes
  • To mastery strategies to generate humor in digital discourses and their explanation from pragmatics

 

 

General

Code: 48711
Lecturer responsible:
YUS RAMOS, FRANCISCO BENIGNO
Credits ECTS: 4,50
Theoretical credits: 0,92
Practical credits: 0,88
Distance-base hours: 2,70

Departments involved

  • Dept: ENGLISH STUDIES
    Area: ENGLISH STUDIES
    Theoretical credits: 0,92
    Practical credits: 0,88
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught