Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

Curso destinado a aportar un estudio exhaustivo de la pragmática y su aplicación a los discursos digitales que son ubicuos en la actualidad, tanto en páginas web como en aplicaciones de móvil. Tras varias sesiones encaminadas al dominio de la perspectiva pragmática de la comunicación humana, el curso abordará areas esenciales del estudio de los discursos digitales, como son las redes sociales, las apps de mensajería, y los memes, todo ello complementado con estudios concretos sobre el humor en estos discursos. También se abordará el papel de las interfaces (su "usabilidad") en la actividad comunicativa que se lleva a cabo dentro de esas páginas o apps

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24

Competències generals

  • CG1 : Adquirir coneixements avançats en contextos d'investigació científica i tecnològica altament especialitzats per a aconseguir una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics, pràctics i metodològics en un o més camps d'estudi.
  • CG2 : Aplicar i integrar els coneixements adquirits, la seua comprensió, la seua fonamentació científica, així com la resolució de problemes, als diferents àmbits socials i a contextos multidisciplinaris altament especialitzats tant de caràcter investigador com professional.
  • CG3 : Avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d'estudi per a formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada, incloent, quan calga i siga pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que es propose en cada cas.
  • CG4 : Ser capaços de predir i controlar l'evolució de situacions complexes mitjançant el desenvolupament de metodologies de treball innovadores adaptades a l'àmbit científic/ investigador, tecnològic o professional concret, en general multidisciplinari, en el qual es desenvolupe la seua activitat.
  • CG5 : Saber transmetre d'una manera clara i sense ambigüitats a un públic, especialitzat o no, els resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten.
  • CG6 : Desenvolupar l'autonomia suficient per a participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic, en contextos interdisciplinaris i, en el seu cas, amb un alt component de transferència del coneixement.
  • CG7 : Ser capaços d'assumir la responsabilitat del seu propi desenvolupament professional i de la seua especialització en un o més camps d'estudi.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Reconèixer, distingir i contrastar les principals teories i metodologies per a la investigació bàsica en estudis literaris, lingüístics i culturals en l'àmbit dels Estudis Anglesos.
  • CE2 : Reconèixer, distingir i contrastar els principals moviments crítics en els estudis literaris, lingüístics i culturals en l'àmbit dels Estudis Anglesos.
  • CE7 : Adquirir autonomia progressiva en el procés d'aprenentatge que permeta la cerca de recursos i informació per a la realització de tasques d'investigació en el camp dels Estudis Anglesos.
  • CE8 : Manejar i emprar adequadament les eines necessàries per a la cerca de fonts i referències per a la realització de treballs de recerca en el camp dels Estudis Anglesos.
  • CE9 : Ser capaç d'argumentar, qüestionar críticament i plantejar noves solucions a partir de l'anàlisi dels principals estudis crítics dins de l'àmbit dels estudis literaris, culturals i lingüístics en llengua anglesa.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

En acabar amb èxit aquesta assignatura, els estudiants seran capaços de:
-Diferenciar els diferents paradigmes lingüístics i la seua aplicació a la llengua anglesa.
-Identificar els diferents postulats teòrics de la pragmàtica i la ciberpragmática de la llengua anglesa.
-Valorar la importància del context en la comunicació humana en anglès.
-Establir les característiques principals dels discursos digitals en anglès.
-Comparar la comunicació en llengua anglesa que es desenvolupa en entorns físics amb la qual té lloc en línia.
-Identificar la contribució de diferents maneres discursives en la comunicació digital multimodal en llengua anglesa.
-Establir les pautes d'interpretació i contextualització en les converses virtuals en llengua anglesa.
-Analitzar qualsevol tipus de discurs i interacció digital en llengua anglesa des de la perspectiva pragmàtica.
-Identificar els efectes no proposicionals que emanen de la comunicació virtual en llengua anglesa.
-Investigar o analitzar un determinat discurs digital en llengua anglesa usant bibliografia seleccionada.

En acabar amb èxit aquesta assignatura, els estudiants seran capaços de:

-Diferenciar els diferents paradigmes lingüístics i la seua aplicació a la llengua anglesa.

-Identificar els diferents postulats teòrics de la pragmàtica i la ciberpragmática de la llengua anglesa.

-Valorar la importància del context en la comunicació humana en anglès.

-Establir les característiques principals dels discursos digitals en anglès.

-Comparar la comunicació en llengua anglesa que es desenvolupa en entorns físics amb la qual té lloc en línia.

-Identificar la contribució de diferents maneres discursives en la comunicació digital multimodal en llengua anglesa.

-Establir les pautes d'interpretació i contextualització en les converses virtuals en llengua anglesa.

-Analitzar qualsevol tipus de discurs i interacció digital en llengua anglesa des de la perspectiva pragmàtica.

-Identificar els efectes no proposicionals que emanen de la comunicació virtual en llengua anglesa.

-Investigar o analitzar un determinat discurs digital en llengua anglesa usant bibliografia seleccionada.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

  • Conocimiento de la perspectiva pragmática de la comunicación
  • Dominio de la aplicación de la pragmática a los discursos digitales
  • Estudio del papel del diseño de las interfaces en la efectividad de la comunicación llevada a cabo en los discursos digitales
  • Estudio de diferentes discursos digitales, desde las redes sociales a la mensajería instantánea y los memes
  • Dominio de las estrategias para generar humor en los discursos digitales y su explicación desde la pragmática

 

 

Dades generals

Codi: 48711
Professor/a responsable:
YUS RAMOS, FRANCISCO BENIGNO
Crèdits ECTS: 4,50
Crèdits teòrics: 0,92
Crèdits pràctics: 0,88
Càrrega no presencial: 2,70

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0,92
    Crèdits pràctics: 0,88
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix