Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
El Màster en Història de la ciència i comunicació científica forma investigadors en història de la ciència amb habilitats en la comunicació científica i als comunicadors i investigadors en comunicació de la ciència amb sòlids coneixements en els temes, mètodes i tècniques de la investigació històrica. Té dues especialitats, una acadèmica, que s'orienta cap al doctorat i a la investigació, i una altra professional, encaminada al treball en museus i mitjans de comunicació científica.Se s'imparteix de manera semipresencial aprofitant els recursos de les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
Per tractar-se d'un màster interuniversitari, la informació completa sobre aquesta assignatura es pot trobar al web del màster, en la següent adreça: http://www.historia-ciencia-comunicacion.org
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Competències transversals
- CT1 : Idear, planificar, organitzar i redactar un treball d'investigació.
- CT2 : Presentar en públic un treball d'investigació i debatre els seus resultats amb altres investigadors.
- CT3 : Aplicar tècniques de cerca, identificació, selecció i recollida d'informació especialitzada.
- CT4 : Aplicar mètodes d'anàlisi crítica per a estudiar fonts textuals, iconogràfiques i materials relacionades amb la medicina, la ciència i la tecnologia.
Competències generals
- CG02 : Descriure els processos de producció i consum del coneixement científic, així com els mecanismes de comunicació social de la ciència, amb els seus diversos mitjans, espais i protagonistes.
- CG06 : Conèixer les diverses formes de popularització de la ciència.
- CG07 : Identificar i interpretar textos de caràcter divulgatiu, periodístic o assatgístic relacionats amb la ciència, la medicina i la tecnologia.
- CG08 : Conèixer les característiques generals de la terminologia mèdica i científica a través de l'estudi de la seua història i el seu paper en la comunicació científica actual.
- CG10 : Identificar les principals fonts d'informació relacionades amb la comunicació científica, així com altres eines de recuperació d'informació (principals repertoris bibliogràfics i bases de dades).
Competències Específiques
- CE04 : Conèixer i analitzar críticament els processos de circulació de sabers i pràctiques científiques, així com els seus principals protagonistes, escenaris, mitjans, mecanismes i conseqüències.
- CE05 : Conèixer i analitzar críticament els processos de divulgació de la ciència considerant els seus diversos protagonistes, contextos, mitjans, pràctiques, finalitats i resultats.
- CE06 : Identificar i analitzar críticament textos clàssics de la medicina i de la ciència en les seues diverses modalitats.
- CE07 : Identificar i analitzar críticament textos de divulgació de la ciència en les seues diverses modalitats.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
S'oferirà una visió de conjunt de la comunicació científica al llarg de la història, amb la finalitat d'entendre millor les seues canviants conceptualitzacions, els seus objectius i protagonistes, així com els principals mitjans, espais i estratègies de comunicació. Es persegueix així oferir eines crítiques per a pensar la comunicació científica mitjançant les perspectives que ofereix la història.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
Per tractar-se d'un màster interuniversitari, la informació completa sobre aquesta assignatura es pot trobar al web del màster, en la següent adreça: http://www.historia-ciencia-comunicacion.org
Dades generals
Codi:
44210
Professor/a responsable:
García Belmar, Antonio
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,80
Crèdits pràctics:
1,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva, Salud Pública i Història de la Ciència
Àrea: HISTORIA DE LA CIENCIA
Crèdits teòrics: 0,8
Crèdits pràctics: 1,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN HISTÒRIA DE LA CIÈNCIA I COMUNICACIÓ CIENTÍFICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)

