Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
Asignatura de carácter básico del grado de Arquitectura. 6 ECTS. Conforma, junto con la asignatura de Física Aplicada 1, básica de 1º curso, una introducción a los principios fundamentales de la Física y a sus aplicaciones en el campo de la Arquitectura.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Competències generals del títol (CG)
- CG.5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
- CG.7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.
Habilitats/Destreses
- CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
- CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CT.10 : Habilitat per a l'anàlisi i la síntesi. Habilitat per a separar les parts d'un procés d'indagació i habilitat per a recompondre el tot a partir d'unes parts.
- CT.11 : Habilitat per a aplicar els coneixements a la pràctica. Habilitat de tecnificar, en processos aplicables a la realitat, qualsevol tipus de discurs conceptual.
- CT.12 : Habilitat per al raonament crític. Capacitat de confrontar línies argumentals diverses, sistematitzant el dubte sobre qualsevol afirmació presentada.
- CT.14 : Habilitat per a l'elaboració del pensament abstracte. Habilitat per a construir conceptes genèrics a partir d'un coneixement empíric.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT.2 : Capacitat d'expressió. Capacitat d'exposició oral i escrita.
- CT.3 : Capacitat de programar i fixar terminis. Capacitat de planificar treballs i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
- CT.4 : Capacitat de treball en grup. Capacitat d'èxit en treballs col·lectius i de grup, repartint treball i assumint rols.
- CT.5 : Capacitat de fer front a situacions reals en arquitectura. Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'arquitectura.
- CT.6 : Capacitat d'adaptar-se a nous conceptes i mètodes. Capacitat d'aprendre i aplicar, autònomament i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
- CT.8 : Capacitat d'adoptar el mètode científic. Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos, tant a nivell acadèmic com professional.
- CT.9 : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a analitzar i millorar la qualitat d'un projecte.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals metodològiques
- CT.17 : Habilitat per a resoldre problemes. Capacitat per a orientar la informació i els instruments d'acció cap a la resolució de conflictes prèviament diagnosticats.
Competències transversals pròpies:>>interpersonals individuals
- CT.26 : Habilitat per a emprendre estratègies i processos d'aprenentatge autònoms. Capacitat de generar processos d'autoaprenentatge que, de manera autònoma, complementen l'aprenentatge reglat.
Competències específiques:>>bloc propedèutic
- CE.8 : Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i l'urbanisme dels principis de termodinàmica, acústica i òptica.
- CE.9 : Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i l'urbanisme dels principis de mecànica de fluids, hidràulica, electricitat i electromagnetisme.
Competències específiques:>>Bloc Tècnic
- CE.22 : Capacitat per a projectar instal·lacions edificatòries i urbanes de transformació i subministrament elèctrics, de comunicació audiovisual, de condicionament acústic i d'il·luminació artificial.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE.41T : Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
El principal objetivo de esta asignatura es desarrollar habilidades científico-técnicas necesarias para la práctica profesional de la arquitectura. En particular:
- Conocer los principios básicos de la estática y dinámica de los fluidos.
- Saber aplicar las relaciones básicas de la estática y la dinámica de fluidos a casos reales.
- Conocer los mecanismos de propagación del calor.
- Saber aplicar las relaciones básicas de la conducción del calor a casos prácticos relacionados con la arquitectura.
- Saber aplicar las relaciones de la dilatación térmica y del equilibrio térmico.
- Conocer los principios de la termodinámica y utlizarlos en aplicaciones sencillas.
- Conocer las características del aire húmedo y saber aplicar las relaciones correspondientes a casos reales.
- Saber interpretar las características físicas del movimiento armónico simple, amortiguado y forzado.
- Adquirir un conocimiento conceptual y una comprensión adecuadadas de los principios fundamentales de la mecánica ondulatoria, incluyendo las ondas sonoras.
- Saber aplicar estos principios y habilidades a situaciones sencillas reales.
- Conocer los principios elementales de la luz y su propagación.
- Comprender las nociones básicas de geometria solar y su relación con la problemática energética y de confort arquitectónico.
- Saber aplicar los principios de la física de los fenómenos energéticos (calor, sonido y luz) al entorno arquitectónico y la influencia en el medioambiente de convivencia y confort humano.
- Afianzar las técnicas del tratamiento de datos experimentales y las habilidades para la redacción y exposición de las memorias de laboratorio.
- Conseguir las competencias especificadas para la asignatura.
Dades generals
Codi:
35516
Professor/a responsable:
Rodes Roca, Jose Joaquin
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
Àrea: FISICA APLICADA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 2)