Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
L'assignatura Programació I és el primer contacte de l'estudiant amb la programació d'ordinadors. És la base sobre la qual s'assenten totes les assignatures relatives a la matèria de Programació que hi ha en la titulació.
Està relacionada estretament amb Programació II, que és la continuació de Programació I.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Competències transversals
- CT01 : Utilitzar de manera habitual les eines informàtiques, així com les tecnologies de la informació i les comunicacions, en tot el seu acompliment professional.
- CT02 : Comunicar de manera oral i escrita transmetent informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Competències generals
- CG2 : Conéixer, seleccionar i aplicar mètodes dels diferents camps de la intel·ligència artificial per a la resolució de problemes d'enginyeria.
- CG4 : Obtindre solucions eficients, òptimes i/o probables aplicant els principis propis de l'enginyeria i el mètode científic, descrivint de forma adequada el problema i realitzant una avaluació sòlida de la proposta
- CG7 : Resoldre problemes d'intel·ligència artificial nous o multidisciplinàries, mostrant iniciativa i originalitat en el desenvolupament, després d'analitzar i entendre les especificacions plantejades
- CG8 : Concebre, desenvolupar i implantar sistemes d'intel·ligència artificial tenint en compte aspectes de qualitat i seguretat, dins del marc normatiu, a més d'atendre criteris mediambientals i d'ús racional, ètic i eficient de recursos i informacióndas
Competències Específiques
- CE1 : Comprendre i aplicar els principis algorítmics bàsics per a dissenyar i construir solucions computacionals a problemes, analitzant la idoneïtat i complexitat dels algorismes proposats.
Competències bàsiques
- CB1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi
- CB5 : Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
1. Utilitzar eines de programació per a editar, compilar, executar i verificar un programa.
2. Resoldre problemes de programació bàsica aplicant adequadament els tipus de dades elementals , els tipus de dades estructurades i les estructures de control.
3. Implementar algorismes mitjançant tècniques de programació estructurada i modular.
4. Analitzar problemes susceptibles de resolució per un ordinador i dissenyar algorismes que els solucionen
5. Entendre el concepte de recursividad i aplicar-lo a problemes senzills.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
- Dissenyar algorismes que permeten solucionar problemes susceptibles de resolució per un ordinador.
- Implementar algorismes mitjançant tècniques de programació estructurada.
- Conéixer i saber utilitzar un llenguatge d'alt nivell, en concret Python.
- Aprendre a programar de manera individual i com a membre d'un equip de programació.
Dades generals
Codi:
33651
Professor/a responsable:
Compañ Rosique, Patricia Maria
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA EN INTEL·LIGÉNCIA ARTIFICIAL
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)