Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
Contextualización (valenciano)
Moodle, Twitter, Facebook, HotPotatoes, Exe-learning, Scorm, les xarxes socials, la inteligència artificial, el núvol i uns altres són alguns dels continguts d'aquesta assignatura. Moltes d'aquestes tecnologies no són realment noves però sí útils i properes a la realitat multimèdia en la qual vivim. L'objectiu és introduir als alumnes en l'ús de les TIC i en la seua aplicació en la lingüística, principalment dins de l'aula d'anglès. L'orientació és principalment pràctica, encara que els continguts teòrics permetran oferir una visió general de les modalitats docents en l'aula i de les possibilitats que ofereixen les TIC. Especialment l'assignatura se centrarà en la presentació de diferents recursos i en la seua explotació com a eines d'aprenentatge dins d'un pla docent específic. Alguns dels recursos amb els quals es treballarà són les plataformes d'aprenentatge virtuals (VLE), les eines d'autor (e.g. H5P), els corpora textuals (e.g. BNC), o les Xarxes Socials; però principalment es posarà enfasis en els recursos de programari lliure més estesos dins de l'àmbit docent.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Sense dades
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Fer servir totes les utilitats de Campus Virtual (materials, debats, enllaços, etc.) com a plataforma d'aprenentatge, a més d'Internet i la web 2.0 per a compartir, crear i cercar informació relacionada amb l'ensenyament i aprenentatge de l'anglés.
- Conèixer i aprendre a utilitzar les eines d'autor de major difusió, els entorns o plataformes virtuals d'aprenentatge i les diverses eines disponibles per a dissenyar cursos d'ensenyament electrònic o aprenentatge mixt en llengua anglesa.
- Treballar en parella o equip amb entorns virtuals, per a valorar i imitar la bona pràctica en l'ensenyament i aprenentatge.
- Reflexionar sobre el sistema de la llengua anglesa i la comunicació per a fer un ús eficaç de les diverses activitats d'aprenentatge i ensenyament amb i sense TIC.
- Analitzar el discurs a l'aula i aprendre a fomentar l'ús de l'anglés i la participació de l'alumnat a l'aula amb i sense l'ús de les TIC.
- Dissenyar unitats didàctiques (incloent TIC) adequades a cada nivell i impartir una classe pràctica d'acord amb la programació de l'assignatura.
- Incorporar a la futura pràctica docent plantejaments i enfocaments didàctics innovadors.
- Capacitat per a comunicar i transmetre a través de tecnologies innovadores.
- Ensenyar els coneixements adquirits en llengua anglesa a través de les TIC.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
Fer servir totes les utilitats de Campus Virtual (materials, debats, enllaços, etc.) com a plataforma d'aprenentatge, a més d'Internet i la web 2.0 per a compartir, crear i cercar informació relacionada amb l'ensenyament i aprenentatge de l'anglés.
Conèixer i aprendre a utilitzar les eines d'autor de major difusió, els entorns o plataformes virtuals d'aprenentatge i les diverses eines disponibles per a dissenyar cursos d'ensenyament electrònic o aprenentatge mixt en llengua anglesa.
Treballar en parella o equip amb entorns virtuals, per a valorar i imitar la bona pràctica en l'ensenyament i aprenentatge.
Reflexionar sobre el sistema de la llengua anglesa i la comunicació per a fer un ús eficaç de les diverses activitats d'aprenentatge i ensenyament amb i sense TIC.
Analitzar el discurs a l'aula i aprendre a fomentar l'ús de l'anglés i la participació de l'alumnat a l'aula amb i sense l'ús de les TIC.
Dissenyar unitats didàctiques (incloent TIC) adequades a cada nivell i impartir una classe pràctica d'acord amb la programació de l'assignatura.
Incorporar a la futura pràctica docent plantejaments i enfocaments didàctics innovadors.
Capacitat per a comunicar i transmetre a través de tecnologies innovadores.
Ensenyar els coneixements adquirits en llengua anglesa a través de les TIC.
Dades generals
Codi:
31057
Professor/a responsable:
Alesón Carbonell, María Amparo
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA ANGLESA
Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)