Competencies and objectives
Course context for academic year 2023-24
Esta asignatura supone una ampliación de los contenidos estudiados en Dirección Estratégica de la Empresa (asignatura obligatoria del curso anterior), aplicados al caso de las empresas turísticas.
Más concretamente, esta asignatura optativa se centra en el nivel corporativo de la estrategia empresarial, que determina el ámbito o campo de actividad de la empresa. Dentro del campo de actividad de la empresa, estudiaremos las distintas estrategias de crecimiento empresarial que pueden seguir las empresas turísticas, así como en las vías o métodos para el desarrollo de dichas estrategias.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24
Specific Competences (CE)
- CE12 : Manage different kinds of tourist organisations.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24
No data
General
Code:
23560
Lecturer responsible:
Andreu Guerrero, Maria Del Rosario
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
COMPANY ORGANISATION
Area: COMPANY ORGANISATION
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DOUBLE DEGREE IN TOURISM AND BUSINESS ADMINISTRATION AND MANAGEMENT
Course type: OPTIONAL (Year: 5)
-
DEGREE IN TOURISM
Course type: OPTIONAL (Year: 4)