Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

La asignatura de Procesos Psicosociales de Influencia y Publicidad es un pilar complementario para la formación de los profesionales en Publicidad y Relaciones Públicas. El objetivo principal es que el estudiante profundice en los fenómenos de influencia social tanto directa como indirecta. A su vez, que sea capaz de identificar los efectos sobre el comportamiento tanto individual como colectivo de la comunicación de masas. Se pretende activar la capacidad crítica y de análisis desde un enfoque psicosocial. Analizar la publicidad y los medios de comunicación como vehículos de transmisión de valores y cambio de actitudes. Conocer y detectar las estrategias, reglas y procedimientos que se utilizan en la persuasión publicitaria. Prestar una especial atención a la influencia que se puede ejercer en los menores y los jóvenes. Y activar la reflexión y la postura crítica del alumnado ante los diferentes mensajes enviados a través de los medios de comunicación.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES3 : Coneixement dels fonaments psicosocials de la comunicació i de la informació.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE4 : Capacitat per a comprendre les bases psicosocials (vigències, actituds, interacció social...) de la comunicació amb especial atenció a les bases psicològiques de la persuasió (desenvolupament i canvi d'actituds).
  • CE41 : Capacitat per a exercir la pràctica professional respectant els drets humans fonamentals i dels valors, individuals i col·lectius, emmarcats en diferents corrents culturals i civilitzadores, que la comunicació persuasiva ha de respectar i potenciar.
  • CE44 : Destreses, habilitats i tècniques per a la direcció de persones per al treball en equip i per a l'assumpció de lideratge en l'àmbit de la comunicació comercial i no comercial.
  • CE48 : Capacitat per a interpretar les implicacions i efectes culturals de la comunicació publicitària i les relacions públiques.
  • CE9 : Capacitat per a aprehendre les principals variables que configuren el rol de les audiències i públics.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 22547
Lecturer responsible:
GARRIDO MACIAS, MARTA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,90
Practical credits: 1,50
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: SOCIAL PSYCHOLOGY
    Theoretical credits: 0,9
    Practical credits: 1,5
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught