Competencies and objectives
Course context for academic year 2023-24
Teoría de las RR.PP. es una asignatura cuyo objetivo didáctico principal es el aprendizaje por parte del alumnado de los fundamentos teóricos y conceptuales de la disciplina de las relaciones públicas y su relación con otros elementos afines, así como la evolución histórica de la actividad desde sus inicios como práctica, hasta su aplicación interna y externa en las organizaciones actuales. Pertenece a la materia denominada “Teoría e historia de la Publicidad y las Relaciones Públicas”. En esta materia, será objeto de estudio los fundamentos teóricos y conceptuales de la publicidad y las relaciones públicas y el panorama general de estas disciplinas en la actualidad. Se diferenciará el concepto de publicidad y de relaciones públicas de otras formas de comunicación persuasiva, examinando su dimensión económica y social. Se estudiarán la publicidad y las relaciones públicas como actividades planificadas y organizadas, los elementos que conforman su estructura general básica de sus sistemas publicitarios, así como la evolución histórica de la actividad publicitaria (manifestaciones, corrientes, sector profesional) y de las relaciones públicas desde sus orígenes hasta la actualidad.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24
UA Basic Transversal Competences
- CGUA3 : Be able to express oneself correctly in one of the two official languages of the Region of Valencia (Spanish or Catalan) in the discipline concerned.
General Competences:>>Instrumental
- CG1 : Capacity to analyse and synthesise.
- CG2 : Capacity to put theoretical knowledge into practice.
- CG3 : Basic understanding of the field of study.
General Competences:>>Interpersonal
- CG10 : Ability to work in interdisciplinary teams.
- CG11 : Interpersonal relationship skills.
- CG14 : Abilities for criticism and self-criticism.
General Competences:>>Systematic
- CG15 : Capacity to learn.
- CG16 : Capacity to adapt to new situations.
Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)
- CES10 : Study the management of knowledge and the intangible assets of organisations and their communication programmes.
- CES12 : Study the department of communication in companies and institutions and the skills and techniques needed to manage them.
- CES4 : Theoretical-practical knowledge of advertising and public relations, their processes, organisational structures and diachronic evolution.
Specific Competences:>>Professional (practical)
- CE15 : Ability to recognise and use basic professional terminology.
- CE17 : Habilidad para adaptarse a los objetivos organizacionales.
- CE18 : Ability to manage the internal communications of companies.
- CE19 : Ability to identify, classify and communicate effectively with different audiences.
- CE20 : Capacity and ability to create, apply and audit communications plans.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24
No data
General
Code:
22509
Lecturer responsible:
LOPEZ BERNA, SONIA MARIA
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,50
Practical credits:
0,90
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
Theoretical credits: 1,5
Practical credits: 0,9
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS
Course type: COMPULSORY (Year: 1)