Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2023-24

El Treball Final de Grau (TFG) consistirà en la realització d'un treball/projecte original, de naturalesa professional o acadèmica, realitzat individualment i en l'àmbit de l'Arquitectura, relacionat amb qualsevol de les disciplines cursades. El treball es realitzarà individualment, i serà presentat i defensat davant un tribunal universitari. En aquest treball se sintetitza i integren les competències adquirides durant els estudis de grau.

Només es podrà matricular de l'assignatura TFG, l'alumnat que haja superat un mínim de 210 crèdits, segons Normativa de permanència i continuació d'estudis per a l'alumnat matriculat en títols de grau de la Universitat d'Alacant.

Els requisits per a la defensa i avaluació del TFG seran els següents:
- Per a l'avaluació del TFG serà necessari acreditar com a mínim el nivell B1 d'idioma.
- Per a la defensa de la memòria del TFG davant el tribunal, haurà de tenir com a màxim dues assignatures pendents i el Treball Fi de Grau (BOUA de 30 de juny de 2014).

Encara que, en el Pla d'Etudios del Grau en Fonaments de l'Arquitectura de la Universitat d'Alacant (UA), el TFG és una més de les cinc assignatures del segon quadrimestre de cinquè curs, el seu desenvolupament està definit per la normativa general, tant de la pròpia universitat com de l'Escola Politècnica Superior (EPS).

Per a això ha de consultar-se:

1) NORMATIVA SOBRE ELS TREBALLS DE FI DE GRAU/FI DE MÀSTER EN LA UNIVERSITAT D'ALACANT, promulgada pel Consell de Govern de la UA el 30 d'octubre de 2012.

2) REGLAMENT DE L'ESCOLA POLITÈCNICA SUPERIOR DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT PEL QUAL ES REGULEN ELS TREBALLS FI DE GRAU I TREBALLS FI DE MÀSTER.

Tots dos reglaments poden consultar-se en la web de l'EPS (Grau en Fonaments de l'Arquitectura)

http://www.eps.ua.es/es/fundamentos-arquitectura/trabajo-fin-de-grado.html

Concretament en els següents docuementos:

https://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=2154.pdf

https://maktub.eps.ua.es/servicios/gestorcontenidos/contenidos/file/reglamento_tfg-tfm_eps.pdf?popen=3289

https://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=2901.pdf

Amb entrada en vigor el 14/04/2021, novetats sobre el requisit lingüistico.

La docència/tutela dels TFGs del Grau en Fonaments de l'Arquitectura està a càrrec de totes les Àrees de Coneixement implicades en la docència en aquest Grau: Expressió Gràfica (12,25%), Matemàtiques (4,08%), Física Aplicada (4,08%), Construccions Arquitectòniques (21,42%), Estructures (10,20%), Urbanisme (12,25%), Composició (12,25%) i Projectes (23,47%). La participació de cadascuna de les Àrees en la tutela serà aproximadament proporcional a l'encàrrec docent de cadascuna de les Àrees en el programa del GFA.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24

Competències específiques:>>Bloc Projectual

  • CE63 : Elaboració, presentació i defensa davant un tribunal universitari d'un treball acadèmic original, realitzat individualment, relacionat amb qualsevol de les disciplines cursades.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Sense dades

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24

Debido a las características propias del Trabajo Fin de Grado, que responde a trabajos de carácer muy diferente en función del Área de conocimiento al que estén adscritos, los objetivos y las competencias potenciadas en su desarrollo pueden variar según los casos. En mayor o menor medida el desarrolo del TFG  pondrá en evidencia la adquisión por parte del alumno de las siguientes COMPETENCIAS GENERALES BÁSICAS Y TRANSVERSALES de la Memoria del Plan de Estudios del Grado en Fundamentos de la Arquitectura.

 

COMPETENCIAS GENERALES

CG1: Conocer la historia y las teorías de la arquitectura, así como las artes, tecnologías y ciencias humanas relacionadas con esta.
CG2: Conocer el papel de las bellas artes como factor que puede influir en la calidad de la concepción arquitectónica.
CG3: Conocer el urbanismo y las técnicas aplicadas en el proceso de planificación.
CG4: Comprender los problemas de la concepción estructural, de construcción y de ingeniería vinculados con los proyectos de edificios así como las técnicas de resolución de estos.
CG5: Conocer los problemas físicos, las distintas tecnologías y la función de los edificios de forma que se dote a éstos de condiciones internas de comodidad y protección de los factores climáticos.
CG6: Conocer las industrias, organizaciones, normativas y procedimientos para plasmar los proyectos en edificios y para integrar los planos en la planificación.
CG7: Comprender las relaciones entre las personas y los edificios y entre éstos y su entorno, así como la necesidad de relacionar los edificios y los espacios situados entre ellos en función de las necesidades y de la escala humanas.

 

COMPETENCIAS BÁSICAS

CB1: Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
CB2: Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
CB3: Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
CB4: Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado.

CB5: Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.

 

COMPETENCIAS TRANSVERSALES:

CT-2; CT-3; CT-6; CT-8; CT-9; CT-10; CT-12; CT-16; CT-17; CT-18; CT-19; CT-20; CT-23; CT-24; CT-25; CT-26 y CT-31.
(Ver detalle en la Memoria oficial del Plan de Estudios del Grado en Fundamentos de la Arquitectura)

 

 

 

 

 

Dades generals

Codi: 20566
Professor/a responsable:
García Mayor, María Clara
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: CONSTRUCCIONS ARQUITECTONIQUES
    Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTONIQUES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,13
  • Dep.: FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
    Àrea: FISICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,03
  • Dep.: MATEMATICA APLICADA
    Àrea: MATEMATICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,03
  • Dep.: EDIFICACIO I URBANISME
    Àrea: URBANISTICA I ORDENACIO DEL TERRITORI
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: ENGINYERIA CIVIL
    Àrea: MECANICA DELS MEDIS CONTINUS I T. D'ESTRUCTURES
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,06
  • Dep.: EXPRESSIO GRAFICA, COMPOSICIO I PROJECTE
    Àrea: COMPOSICIO ARQUITECTONICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: EXPRESSIO GRAFICA, COMPOSICIO I PROJECTE
    Àrea: EXPRESSIO GRAFICA ARQUITECTONICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,07
  • Dep.: EXPRESSIO GRAFICA, COMPOSICIO I PROJECTE
    Àrea: PROJECTES ARQUITECTONICS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,14

Estudis en què s'imparteix