Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2023-24
El curs està dissenyat per a ser accessible i enriquidor per a un ampli espectre de participants, incloent:
- Professionals de màrqueting i comunicació: Ideal per a aquells que treballen en àrees de màrqueting, branding i comunicació, cercant millorar les seues habilitats en la creació i difusió de narratives de marca efectives.
- Empresaris: Emprenedors i propietaris de negocis que desitgen utilitzar l'storytelling com una eina per a diferenciar la seua marca i connectar amb la seua audiència.
- Directius i líders empresarials: Per a gerents i líders que cerquen formes innovadores de comunicar la visió i els valors de la seua empresa, tant interna com externament.
- Professionals en sectors creatius i/o digitals: Dissenyadors, escriptors, creadors de contingut i professionals de mitjans digitals interessats a integrar tècniques de storytelling en el seu treball.
- Estudiants i acadèmics: Alumnes i acadèmics d'àrees com a negocis, comunicació i estudis de mitjans que desitgen aprofundir en l'estudi teòric i pràctic del storytelling en el context empresarial.
- Qualsevol persona interessada en l'storytelling: Persones que, encara que no estiguen directament relacionades amb l'àmbit empresarial, tenen interès a aprendre sobre el poder del relat i la seua aplicació en diferents contextos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2023-24
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2023-24
El curs està dissenyat per a dotar als participants d'una comprensió profunda i aplicada del storytelling en l'àmbit empresarial. Els objectius específics del curs són:
- Comprendre la importància del storytelling en l'àmbit empresarial: Proporcionar als estudiants una base sòlida sobre la rellevància i l'impacte del storytelling en el món dels negocis, incloent el seu paper en la construcció de marca i la comunicació efectiva.
- Analitzar i aplicar elements de storytelling en contextos empresarials: A través de l'estudi de casos i exemples pràctics, els participants aprendran a identificar i aplicar els elements clau d'un storytelling efectiu en diferents escenaris empresarials.
- Desenvolupar estratègies de storytelling per a marques i productes: Capacitar als estudiants perquè puguen crear i executar estratègies de storytelling que alineen la narrativa de la marca amb els seus objectius de negoci.
- Millorar les habilitats de comunicació i presentació: Fomentar el desenvolupament d'habilitats comunicatives i de presentació en els estudiants, permetent-los transmetre les seues històries de manera convincent i atractiva.
- Avaluació de l'impacte del storytelling en els negocis: Ensenyar als estudiants a mesurar i avaluar l'efectivitat de les estratègies de storytelling en termes d'engagement del client i resultats comercials.
Dades generals
Codi:
20230245
Professor/a responsable:
Marco Lajara, Bartolomé
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
3,00
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
0,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
ORGANITZACIO D'EMPRESES
Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
Crèdits teòrics: 3
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
EL PODER DEL RELAT: ESTRATÈGIES DE STORYTELLING PER A L'ÈXIT EMPRESARIAL
Tipus d'assignatura: ESPECIALITZACIÓ (Curs: 1)