Competencies and objectives
Course context for academic year 2022-23
Development of practical workshops where students will be able to come into contact with different tools for the digital capture and treatment of Heritage
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2022-23
MÁSTER EN PATRIMONIO VIRTUAL
Specific Competences (CE)
- CE5 : Obtener nociones acerca de la evolución de las diferentes técnicas y escuelas de intervención para la conservación y restauración del patrimonio cultural hasta nuestros días.
- CE6 : Aprender fundamentos generales de historia de los materiales y técnicas de construcción útiles de cara a proyectos de virtualización del patrimonio.
- CE7 : Ser capaz de llevar a cabo la documentación tridimensional del patrimonio cultural mueble e inmueble a través de la utilización de dos técnicas específicas: fotogrametría digital y escáner 3D.
General Competences
- CG1 : Conocer los nuevos recursos existentes para poner en valor el Patrimonio a través de nuevas tecnologías
- CG2 : Ser capaz de diseñar, dirigir, coordinar, realizar y participar en proyectos integrales de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.
- CG3 : Obtener conocimientos avanzadas en cada una de las fases habituales en proyectos de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.
MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN PATRIMONIO VIRTUAL
Skills/Skills
- HD1 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
- HD2 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.
- HD4 : Aplicar nociones avanzadas para la documentación tridimensional del patrimonio cultural mueble e inmueble a través de la realización de dos técnicas específicas: fotogrametría digital y escáner 3D
Conocimientos/Contenidos
- CON1 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
- CON2 : Conocer los nuevos recursos existentes para poner en valor el Patrimonio a través de nuevas tecnologías
- CON7 : Conocer la evolución de las diferentes técnicas y escuelas de intervención para la conservación y restauración del patrimonio cultural hasta nuestros días.
- CON8 : Conocer y Aplicar fundamentos generales de historia de los materiales y técnicas de construcción útiles de cara a proyectos de virtualización del patrimonio.
Skills/Competences
- C1 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
- C2 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
- C3 : Aplicar nociones de dirección, coordinación, realización y participación en proyectos integrales de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.
- C4 : Aplicar las nociones avanzadas en cada una de las fases habituales en proyectos de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2022-23
-Development of virtualization projects
-Getting in touch with digital heritage documentation tools
-Practical application of different tools for the digital documentation of heritage
General
Code:
79403
Lecturer responsible:
Molina Vidal, Jaime
Credits ECTS:
2,00
Theoretical credits:
0,20
Practical credits:
0,40
Distance-base hours:
1,40
Departments involved
-
Dept:
PREHISTORY, ARCHAEOLOGY, ANCIENT HISTORY, GREEK AND LATIN STUDIES
Area: ANCIENT HISTORY
Theoretical credits: 0,1
Practical credits: 0,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record. -
Dept:
SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Area: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Theoretical credits: 0,1
Practical credits: 0,2
Study programmes where this course is taught
-
MÁSTER EN PATRIMONIO VIRTUAL
Course type: COMPULSORY (Year: 1)