Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
L'assignatura té com a objectiu la creació d'objectes i entorns mitjançant Infografia 3D meidante l'ús del programari de llicència gratuïta Blender. Dins de l'assignatura s'anirà des dels fonaments més bàsics fins a conceptes altament avançats que estan relacionats amb la textura, visualització i creació d'escenes complexes.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2022-23
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Competències específiques (CE)
- CE10 : Obtenir coneixements avançats de programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital.
- CE11 : Aprendre a utilitzar programari de codi obert per a gestió, edició i exportació de núvols de punts i malles triangulars.
- CE12 : Aprendre a utilitzar programari d'infografia 3D en projectes de virtualització del patrimoni
- CE13 : Aprendre conceptes fonamentals sobre topologia i retopología d'objectes en infografia 3D
- CE14 : Obtenir coneixements avançats del programari d'infografia 3D aplicat a modelatge, animació, il·luminació / render i utilització del seu motor de jocs.
- CE15 : Ser capaç de dur a terme treballs de: anastilosis, recreació i reconstrucció del patrimoni cultural integrant fotogrametria digital i infografia 3D
- CE16 : Saber què és un entorn immersiu i les diferents opcions disponibles de cara a la seua aplicació a la virtualització del patrimoni: Realitat Augmentada i Realitat Virtual; conèixer les característiques específiques de cadascuna d'elles i les diferències entre ambdues
- CE8 : Saber dissenyar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
- CE9 : Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.
Competències generals
- CG1 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CG2 : Ser capaç de dissenyar, dirigir, coordinar, realitzar i participar en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG3 : Obtenir coneixements avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- CG4 : Reconèixer la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- CG5 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN PATRIMONI VIRTUAL
Habilitats/Destreses
- HD1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- HD2 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- HD3 : Comprendre la potencialitat de les eines digitals en la posada en valor del Patrimoni
- HD5 : Aplicar estratègies de captura fotogràfica adaptades a diferents tipus d'objectes i estructures, així com a diferents entorns.
- HD6 : Aplicar els coneixements adquirits sobre programari de codi obert per a gestió, edició i exportació de núvols de punts i malles triangulars.
- HD7 : Aplicar els coneixements adquirits sobre programari de codi obert per a gestió, edició i exportació de núvols de punts i malles triangulars.
- HD8 : Aplicar coneixements avançats del programari d'infografia 3D aplicat a modelatge, animació, il·luminació / render i utilització del seu motor de jocs.
Coneiximents/Continguts
- CON1 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CON10 : Conèixer el panorama actual de manera profunda quant a programari comercial i de codi obert per a fotogrametria digital
- CON11 : Comprendre els entorns immersius i les diferents opcions disponibles de cara a la seua aplicació a la virtualització del patrimoni: Realitat Augmentada i Realitat Virtual; conèixer les característiques específiques de cadascuna d'elles i les diferències entre ambdues.
- CON2 : Conèixer els nous recursos existents per a posar en valor el Patrimoni a través de noves tecnologies
- CON3 : Comprendre els canvis que operen en les societats digitals fomentant la versatilitat i adaptabilitat professional
- CON9 : Comprendre tot el procés de treball en un projecte de fotogrametria digital fins a l'obtenció del model 3D: captura fotogràfica, bolcat i processament de les imatges, creació i edició de núvols de punts i superfícies, aplicació de textures, integració del model 3D resultant en un sistema de coordenades i exportació a diferents formats.
Capacitats/Competències
- C1 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- C2 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions ¿i els coneixements i raons últimes que les sustenten¿ a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- C3 : Aplicar nocions de direcció, coordinació, realització i participació en projectes integrals de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C4 : Aplicar les nocions avançades en cadascuna de les fases habituals en projectes de virtualització del patrimoni i restauració virtual del patrimoni.
- C6 : Sintetitzar els conceptes fonamentals sobre topologia i retopología d'objectes en infografia 3D
- C7 : Fer treballs d'anastilosis, recreació i reconstrucció del patrimoni cultural integrant fotogrametria digital i infografia 3D
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
-Descàrrega, *intalación i funcionament de Blender
-Assimilació de l'entorn i eines més bàsiques
-Creació d'element 3D a través de diferents eines
-Textura
-Visualiación
-Exportació
Dades generals
Codi:
79401
Professor/a responsable:
Molina Vidal, Jaime
Crèdits ECTS:
14,00
Crèdits teòrics:
2,00
Crèdits pràctics:
2,20
Càrrega no presencial:
9,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
PREHIST.,ARQ.,HªANTIGA,FIL.GR.I FIL.LLA.
Àrea: HISTORIA ANTIGA
Crèdits teòrics: 1
Crèdits pràctics: 1,1
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 1
Crèdits pràctics: 1,1
Estudis en què s'imparteix
-
MÁSTER EN PATRIMONI VIRTUAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)