Competencies and objectives

Provisional information. Pending approval by the University of Alicante Studies Planning & Training Actions Committee.

 

Course context for academic year 2022-23

Spanish tourism activity currently competes in an enormously dynamic market on a national and international scale and must face up to this with strategies aimed at improving the quality of the sector in all its aspects, both tangible and intangible. In this sense, the efforts of the social agents in the search for diversification and reorientation of the sector are evident, but it is essential that this commitment is made based on an adequate quality-price ratio, which continues to be the main competitive advantage of Spanish tourism, in which customer service and attention throughout the tourist experience is of special relevance.

Within the courses of this postgraduate programme, this subject is fundamental and aims to be a useful and effective tool to be able to exercise the profession of tourist guide, offering a broad, but at the same time deep knowledge of the skills and tasks of this profession.

To this end, a teaching methodology is proposed with an eminently practical orientation, but based on reflections and essential concepts in order to be able to act on the basis of the problems that often arise in professional life.

It also aims to offer a complete and rigorous training, both in the classroom and in the field, in accordance with the specifications of the current regulations governing the figure of the tourist guide, providing valid content for the preparation of the professional qualification tests in the Valencian Community.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2022-23

EXPERTO EN GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO Y GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

MÁSTER EN GUÍA TURÍSTICO E INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN GUÍA TURÍSTICO E INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

EXPERTO/A EN GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓN DEL PATRIMONIO Y GUÍA TURÍSTICO

 

General Competences

  • CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
  • CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
  • CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.

 

Specific Competences

  • CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
  • CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
  • CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
  • CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
  • CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
  • CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
  • CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
  • CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
  • CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
  • CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
  • CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
  • CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2022-23

  • Acquire and master management, assistance and group dynamics techniques, as well as conflict prevention and resolution.
  • Know and handle the basic resources and techniques for the preparation, design and development of tourist itineraries.
  • Master and develop oral and gestural communication techniques of the guide, both in Spanish and English.
  • Acquire agility in the search for and management of information related to the natural and cultural heritage of the working environment, using different sources and media.
  • Know and apply different heritage animation techniques to be used in different situations.
  • Develop tour guide skills through practice in the classroom and in different places outside the classroom with different types of groups.

 

 

General

Code: 36383
Lecturer responsible:
NAVALON GARCIA, MARIA DEL ROSARIO
Credits ECTS: 5,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,00
Distance-base hours: 3,50

Departments involved

  • Dept: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS AND PHYSICAL GEOGRAPHY
    Area: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: I. U. D'INVESTIGACIONS TURISTIQUES (10.17)
    Area: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA)
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0

Study programmes where this course is taught