Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
El proyecto se debe construir y desarrollar técnicamente durante este proceso. Los medios de expresión y sistemas técnicos se propondrán y verificarán en una aproximación veraz a las condiciones del proyecto arquitectónico.
El cuerpo teórico se hace cada vez más específico para cada alumno fomentando el sistema de búsquedas individuales a las sucesivas aproximaciones proyectuales.
El debate general se centrará en la idoneidad de esas búsquedas y en la validación técnica de las sucesivas aproximaciones. Se contará en esta fase con la participación de expertos en técnicas y procesos.
Más información sobre la asignatura, los perfiles propios de cada grupo/taller, y toda la información actualizada en el blog del área de proyectos arquitectónicos:
http://blogs.ua.es/proyectosarquitectonicos/
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2022-23
Competències generals del títol (CG)
- CG.1 : Conèixer la història i les teories de l'arquitectura, així com les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades amb aquesta.
- CG.2 : Conèixer el paper de les belles arts com a factor que pot influir en la qualitat de la concepció arquitectònica.
- CG.3 : Conèixer l'urbanisme i les tècniques aplicades en el procés de planificació.
- CG.4 : Comprendre els problemes de la concepció estructural, de construcció i d'enginyeria vinculats als projectes d'edificis, a més de les tècniques de resolució d'aquests.
- CG.5 : Conèixer els problemes físics, les diverses tecnologies i la funció dels edificis, per tal de dotar-los de condicions internes de comoditat i protecció dels factors climàtics.
- CG.6 : Conèixer les indústries, organitzacions, normatives i procediments per a plasmar els projectes en edificis i integrar els plànols en la planificació.
- CG.7 : Comprendre les relacions entre les persones i els edificis i entre aquests i l'entorn, a més de la necessitat de relacionar els edificis i els espais situats entre aquests en funció de les necessitats i de l'escala humanes.
Habilitats/Destreses
- CB 1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- CB 2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CB 3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- CB 4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat o no especialitzat.
- CB 5 : Que els estudiants hagen desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals cognitives
- CT.15 : Habilitat per a la imaginació, la fantasia i la creativitat. Habilitat per a traduir situacions imaginatives o creatives a diagrames o mapes amb els quals interactuar. Capacitat per a entendre la lògica, els recursos i les possibilitats de la fantasia.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT.3 : Capacitat de programar i fixar terminis. Capacitat de planificar treballs i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
- CT.9 : Capacitat d'autocrítica. Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a analitzar i millorar la qualitat d'un projecte.
Competències transversals pròpies:>>instrumentals metodològiques
- CT.18 : Habilitat per a prendre decisions. Capacitat per a entendre la complexitat dels contextos en què produïm transformacions i prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de capacitat emprenedora
- CT.30 : Habilitat per al diagnòstic i l'acció projectiva. Capacitat per a problematizar la realitat i implementar-hi mecanismes propositius i sostenibles d'acció.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques de lideratge
- CT.32 : Habilitat per a perseguir les bones idees. Capacitat per a localitzar les idees extremadament rellevants per la capacitat sintètica o les operatives i fixar-les com a objectius prioritaris.
Competències transversals pròpies:>>sistèmiques d'assoliment
- CT.33 : Motivació per la superació d'obstacles. Capacitat per a no deixar-se intimidar pels obstacles i saber superar-los sense patir pèrdues personals importants. Capacitat per a optimitzar les nostres energies i orientar-les cap a metes possibles i autoregeneradores.
Competències específiques:>>Bloc Projectual
- CE.34T : Aptitud per a suprimir barreres arquitectòniques.
- CE.35T : Aptitud per a resoldre el condicionament ambiental passiu, incloent-hi l'aïllament tèrmic i acústic, el control climàtic, el rendiment energètic i la il·luminació natural.
- CE.37T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
- CE.39T : Capacitat per a concebre, practicar i desenvolupar la direcció d'obres.
- CE.40T : Capacitat per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
- CE.41T : Capacitat per a intervenir en el patrimoni construït, a més de conservar-lo, restaurar-lo i rehabilitar-lo.
- CE.42T : Capacitat per a exercir la crítica arquitectònica.
- CE.43T : Capacitat per a realitzar projectes de seguretat, evacuació i protecció en immobles.
- CE.48 : Coneixement adequat de les teories generals de la forma, la composició i els tipus arquitectònics.
- CE.50 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi dels processos de simbolització, les funcions pràctiques i l'ergonomia.
- CE.51 : Coneixement adequat dels mètodes d'estudi de les necessitats socials, la qualitat de vida, l'habitabilitat i els programes bàsics d'habitatge.
- CE.52 : Coneixement adequat de l'ecologia, la sostenibilitat i els principis de conservació de recursos energètics i mediambientals.
- CE.53 : Coneixement adequat de les tradicions arquitectòniques, urbanístiques i paisatgístiques de la cultura occidental, a més dels seus fonaments tècnics, climàtics, econòmics, socials i ideològics.
- CE.54 : Coneixement adequat de l'estètica, la teoria i la història de les belles arts i les arts aplicades.
- CE.55 : Coneixement adequat de la relació entre els patrons culturals i les responsabilitats socials de l'arquitecte.
- CE.56 : Coneixement adequat de les bases de l'arquitectura vernacla.
- CE.57 : Coneixement adequat de la sociologia, la teoria, l'economia i la història urbanes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
A lo largo del curso, los estudiantes deberán, al menos en aproximaciones totales, APRENDER A:
- Movilizar los afectos y recursos interpersonales en beneficio del conjunto del grupo, de la marcha del trabajo y de mi propia formación como arquitectx
- Articular los objetivos de aprendizaje propuestos por las asignaturas de proyectos arquitectónicos anteriores en los contenidos de la asignatura actual
- Detectar y desarrollar las variables éticas, políticas y sociales del proyecto arquitectónico
- Construir una cultura del proyecto propia a partir de referentes teóricos, modelos o métodos tanto propios como externos a la disciplina arquitectónica.
- Desarrollar el proyecto arquitectónico a partir de una narrativa gráfica y un lenguaje preciso, en base a los diferentes intereses que éste pretenda abarcar.
- Incorporar las herramientas y tecnologías propias del proyecto arquitectónico, con el fin de desenvolverse con soltura en contextos complejos y controvertidos.
- Dimensionar la capacidad transformadora de las acciones que propone y sus efectos en el contexto para el que han sido diseñadas.
- Ejecutar con precisión, mediante modelos, prototipos o acciones los desarrollos propuestos, sustituyendo el simulacro por el experimento y el ensayo
Dades generals
Codi:
35520
Professor/a responsable:
Capdevila Castellanos, Ivan
Crèdits ECTS:
12,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
4,80
Càrrega no presencial:
7,20
Departaments amb docència
-
Dep.:
EXPRESSIO GRAFICA, COMPOSICIO I PROJECTE
Àrea: PROJECTES ARQUITECTONICS
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 4,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN FONAMENTS DE L'ARQUITECTURA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)