Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
Las prácticas profesionales en empresas o instituciones constituyen una actividad de naturaleza formativa realizada por el alumnado universitario y supervisada por la Facultad de Filosofía y Letras cuyo objetivo es permitir aplicar y complementar los conocimientos adquiridos en su formación académica, favoreciendo la adquisición de competencias que les preparen para el ejercicio de actividades profesionales, faciliten su empleabilidad y fomenten su capacidad de emprendimiento.
Podrán realizarse en entidades colaboradoras que disponga la Facultad de Filosofía y Letras o que presente el alumnado, tales como empresas, instituciones y entidades públicas y privadas en el ámbito nacional e internacional dedicadas a la actividad turística.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2022-23
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma estranger en l'àmbit de la seua disciplina.
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita: ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
- CGUA4 : Ser capaç de comprometre's èticament amb la sostenibilitat, els drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, així com els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Comprendre els principis del turisme, la seua dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
- CE10 : Gestionar els recursos financers.
- CE11 : Definir objectius, estratègies i polítiques comercials.
- CE12 : Dirigir i gestionar (management) els diferents tipus d'organitzacions turístiques.
- CE13 : Manejar tècniques de comunicació.
- CE14 : Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.
- CE15 : Treballar en anglès com a llengua estrangera.
- CE16 : Comunicar-se oralment i per escrit en una segona llengua estrangera.
- CE17 : Comunicar-se oralment i per escrit en una tercera llengua estrangera.
- CE18 : Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques.
- CE19 : Gestionar el territori turístic d'acord amb els principis de sostenibilitat.
- CE2 : Analitzar la dimensió econòmica del turisme.
- CE20 : Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit d'allotjament.
- CE21 : Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de la restauració.
- CE22 : Coneixements a adquirir en l'àmbit dels procediments operatius de les empreses d'intermediació.
- CE23 : Analitzar els impactes generats pel turisme.
- CE24 : Analitzar i utilitzar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diferents àmbits del sector turístic.
- CE25 : Comprendre un pla públic i les oportunitats que se'n deriven per al sector privat.
- CE26 : Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
- CE27 : Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial.
- CE29 : Treballar en mitjans socioculturals diferents.
- CE3 : Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci.
- CE30 : Conèixer les principals iniciatives de revaloració del patrimoni cultural.
- CE31 : Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural.
- CE32 : Detectar necessitats de planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques.
- CE4 : Conèixer les principals estructures politicoadministratives turístiques.
- CE5 : Convertir un problema empíric en un objecte d'investigació i elaborar conclusions.
- CE6 : Tenir una marcada orientació de servei al client.
- CE7 : Reconèixer els principals agents turístics.
- CE8 : Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.
- CE9 : Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica patrimonial de les organitzacions turístiques.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre i expressar-se en un idioma estranger en el seu àmbit disciplinar.
- Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials del País Valencià en el seu àmbit disciplinar.
- Competències de compromís ètic.
- Ser capaç de comprometre's èticament amb la sostenibilitat, els drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i amb els valors propis de la cultura de la pau i de valors democràtics.
- Comprendre els principis del turisme, la seues dimensions espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
- Analitzar la dimensió ecoòmica del turisme.
- Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci.
- Conèixer les principals estructures polítiques i administratives del turisme.
- Convertir un problema empíric en un objecte de recerca i elaborar conclusions.
- Tenir una marcada orientació de servei al client.
- Reconèixer els principals agents turístics.
- Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.
- Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica i patrimonial de les organitzacions turístiques.
- Gestionar els recursos financers.
- Definir objectius, estratègies i polítiques comercials.
- Dirigir i gestionar (management) els tipus d'organitzacions turístiques.
- Usar tècniques de comunicació.
- Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.
- Treballar en anglès com a llengua estrangera.
- Comunicar-se verbalment i per escrit en una segona llengua estrangera.
- Comunicar-se verbalment i per escrit en una tercera llengua estrangera.
- Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques.
- Gestionar el territori turístic d'acord amb els principis de sostenibilitat.
- Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de l'allotjament.
- Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de la restauració.
- Coneixements que cal adquirir en l'àmbit dels procediments operatius de les empreses d'intermediació.
- Analitzar els impactes generats pel turisme.
- Analitzar i utilitzar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diversos àmbits del sector turístic.
- Comprendre un pla públic i les oportunitats que se'n deriven per al sector privat.
- Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
- Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial.
- Conèixer els objectius, les estratègies i els instruments públics de la planificació.
- Treballar en medis socioculturals diferents.
- Conèixer les principals iniciatives de posada en valor del patrimoni cultural.
- Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural.
- Detectar necessitats de planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
- Comprender los principios del turismo: su dimensión espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral y económica.
- Ser capaz de expresarse correctamente en las dos lenguas oficiales de la Comunidad Valenciana y en otras lenguas extranjeras adquiridas.
- Comprender el carácter dinámico y evolutivo del turismo y de la nueva sociedad del ocio en el ámbito aplicado.
- Desarrollar la orientación de servicio al cliente en el ámbito turístico aplicado.
- Reconocer los principales agentes turísticos del mercado.
- Comprender el marco legal que regula las actividades turísticas directamente en el ámbito aplicado.
- Identificar y gestionar espacios y destinos turísticos
- Conocer el procedimiento operativo de los ámbitos de la restauración, el alojamiento y el sector turístico en general.
- Analizar los impactos generados por el turismo en el territorio y sociedad.
Dades generals
Codi:
23598
Professor/a responsable:
Espinosa Seguí, Ana Isabel
Crèdits ECTS:
12,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
10,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
GEOGRAFIA HUMANA
Àrea: GEOGRAFIA HUMANA
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
ANAL.GEOGRAF. REGIONAL I GEOGRAF. FISICA
Àrea: ANALISI GEOGRAFICA REGIONAL
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0,6
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN TURISME
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)
-
DOBLE GRAU EN TURISME I ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D'EMPRESES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 5)