Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
L’assignatura Dificultats d’Aprenentatge i Trastorns del Desenvolupament és una de les quatre que formen la matèria denominada Aprenentatge i Desenvolupament de la Personalitat. Té el caràcter de formació bàsica, amb 6 crèdits ECTS distribuïts de la manera següent: a) classes teòriques: 1,2 crèdits, b) pràctiques de problemes: 1,2 crèdits, c) estudi i treball autònom: 3 crèdits, d) tutoria: 0,6 crèdits. (a i b són crèdits presencials, c i d són no presencials).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2022-23
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
- CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
- CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
Competències específiques (CE)
- CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
- CE6 : Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de manera col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les característiques de l'alumnat excepcional, dels seus processos de desenvolupament i dels seus processos d'aprenentatge.
- Dominar els coneixements necessaris per a identificar les disfuncions del desenvolupament i les dificultats d'aprenentatge en l'alumnat.
- Conèixer les dificultats d'aprenentatge i de desenvolupament dels estudiants amb discapacitats sensorials, motrius i intel·lectuals i amb trastorns del desenvolupament, amb la finalitat d'informar-los i de col·laborar en la seua intervenció educativa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Desenvolupar habilitats de treball en equip en vista al posterior exercici professional com:
a) «Líder formal» d’un grup d’alumnes
b) Membre d’un claustre de professors
Dades generals
Codi:
17520
Professor/a responsable:
PEREZ SANCHEZ, ANTONIO MIGUEL
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DIDACTICA
Àrea: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIO
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 2)