Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2022-23
El objetivo de crear hablantes plurilingües y pluriculturales sólo puede lograrse con una enseñanza centrada en el alumno, que atienda a los diferentes estilos de aprendizaje y que busque el desarrollo no sólo de la competencia comunicativa del aprendiz, sino de su autonomía como tal aprendiz de lenguas y hablante intercultural. Para ello, es preciso formar profesionales conscientes de su práctica docente, capaces de reflexionar sobre ella y en continua formación, que puedan ejercer el papel de guías, motivadores y formadores que dicha realidad les exige.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2022-23
Competències específiques:>>mòdul específic (CE)
- CE1 : Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l'especialització.
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE2 : Conèixer els continguts que es cursen en els ensenyaments respectius.
- CE3 : Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder transmetre una visió dinàmica d'aquestes.
- CE4 : Conèixer contextos i situacions en què s'usen o s'apliquen els diversos continguts curriculars.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor els aportacions dels estudiants.
- CE9 : Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Reconèixer i tenir en compte l'aprenentatge d'una llengua estrangera en estudiants de secundària i les seues implicacions metodològiques.
- Conèixer i aplicar les principals característiques dels mètodes i enfocaments relacionades amb l'ensenyament de l'anglès.
- Distingir i utilitzar les tècniques d'ensenyament i aprenentatge en la comprensió lectora, oral, auditiva, producció escrita i en les habilitats integrades.
- Identificar i manejar del currículum de l'assignatura d'anglès dins del sistema educatiu espanyol.
- Dissenyar i aplicar en l'aula programacions anuals, trimestrals, setmanals i diàries, amb o sense llibre de text.
- Organitzar i prendre les decisions pertinents per al disseny i maneig de la classe d'anglès: distribució, agrupaments interacció disciplina i motivació del grup/ classe.
- Distingir i aplicar els diferents tipus d'avaluació en l'aula de L2.
- Analitzar i avaluar els llibres de text per a l'ensenyament de l'anglès en batxillerat i secundària.
- Seleccionar i utilitzar els recursos i materials en l'aula d'anglès.
- Fomentar un clima que facilite l'aprenentatge i pose en valor les aportacions dels alumnes.
- Ensenyar l'anglès a través d'altres assignatures: disseny d'unitats didàctiques.
- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- Seleccionar, analitzar, ensenyar textos literaris de la llengua anglesa.
- Conèixer i utilitzar les cançons, jocs, tècniques de joc de rols en l'ensenyament de l'anglès.
- Aplicar en l'aula el portafolis de secundària. El Marc Comú Europeu.
- Utilitzar recursos i tècnics audiovisuals en l'ensenyament de la L2.
- Desenvolupar estratègies metacognitives en l'ensenyament de l'anglès.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2022-23
Reconocer y tener en cuenta el aprendizaje de una lengua extranjera en estudiantes de secundaria y sus implicaciones metodológicas.
Conocer y aplicar las principales características de los métodos y enfoques relacionadas con la enseñanza del inglés.
Distinguir y utilizar las técnicas de enseñanza/aprendizaje en la comprensión lectora, oral, auditiva, producción escrita y en las habilidades integradas.
Identificar y manejar del currículo de la asignatura de inglés dentro del sistema educativo español.
Diseñar y aplicar en el aula programaciones anuales, trimestrales, semanales y diarias, con o sin libro de texto.
Organizar y tomar las decisiones pertinentes para el diseño y manejo de la clase de inglés: distribución, agrupamientos interacción disciplina y motivación del grupo/ clase.
Distinguir y aplicar los diferentes tipos de evaluación en el aula de L2.
Analizar y evaluar los libros de texto para la enseñanza del inglés en bachillerato y secundaria.
Seleccionar y utilizar los recursos y materiales en el aula de ingles.
Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los alumnos.
Enseñar el inglés a través de otras asignaturas: diseño de unidades didácticas.
Identificar los problemas relativos a la enseñanza y el aprendizaje de las materias de la especialización y plantear alternativas y soluciones.
Seleccionar, analizar, enseñar textos literarios de la lengua inglesa.
Conocer y utilizar las canciones, juegos, técnicas de role-play en la enseñanza del inglés.
Aplicar en el aula el portafolio de secundaria. El Marco común Europeo.
Utilizar recursos y técnicos audiovisuales en la enseñanza de la L2.
Desarrollar estrategias meta-cognitivas en la enseñanza del inglés.
Dades generals
Codi:
12049
Professor/a responsable:
López Medina, Julián
Crèdits ECTS:
15,00
Crèdits teòrics:
2,40
Crèdits pràctics:
3,60
Càrrega no presencial:
9,00
Departaments amb docència
-
Dep.:
INNOVACIO I FORMACIO DIDACTICA
Àrea: DIDACTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA
Crèdits teòrics: 2,4
Crèdits pràctics: 3,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN PROFESSORAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA I BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL I ENSENYAMENT D'IDIOMES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)