Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2021-22

La etnografía se ocupa de las sociedades actuales. Pero el patrimonio etnográfico no se extiende a todos los hechos y sujetos que resultan de interés para la etnografía. Este, como patrimonio que es, debe de incluir un componente añadido de historicidad/durabilidad que es el que legitima (por decantación de valores) su tutela. Sin embargo, no es sinónimo de pasado, sino de perduración y continuidad, en el sentido de que incorpora el pasado a través de la realidad viva.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2021-22

EXPERTO EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

General Competences

  • CG1 : Identificar, gestionar y promover el patrimonio como herramienta para el Desarrollo Local y la Ordenación del Territorio.

 

Specific Competences

  • CE3 : Identificar y catalogar el patrimonio cultural etnográfico.

 

MÁSTER EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

General Competences

  • CG1 : Identificar, gestionar y promover el patrimonio como herramienta para el Desarrollo Local y la Ordenación del Territorio.

 

Specific Competences

  • CE3 : Identificar y catalogar el patrimonio cultural etnográfico.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

Skills/Skills

  • HD1 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • HD2 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • HD3 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
  • HD4 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
  • HD5 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.

 

Conocimientos/Contenidos

  • CON1 : Identificar, gestionar y promover el patrimonio como herramienta para el Desarrollo Local y la Ordenación del Territorio.
  • CON4 : Identificar y catalogar el patrimonio cultural etnográfico.

 

Skills/Competences

  • C1 : Promover el patrimonio cultura en general como herramienta para el desarrollo local.
  • C2 : Promover el patrimonio cultural para su aprovechamiento turístico.
  • C3 : Realizar propuestas de gestión del patrimonio para su inserción en los planes de ordenación urbana.
  • C4 : Realizar propuestas de gestión del patrimonio para su inserción en los programas de desarrollo local.

 

EXPERTO/A EN GESTIÓN DEL PATRIMONIO

 

Skills/Skills

  • HD1 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • HD2 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • HD3 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
  • HD4 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
  • HD5 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.

 

Conocimientos/Contenidos

  • CON1 : Identificar, gestionar y promover el patrimonio como herramienta para el Desarrollo Local y la Ordenación del Territorio.
  • CON4 : Identificar y catalogar el patrimonio cultural etnográfico.

 

Skills/Competences

  • C1 : Promover el patrimonio cultura en general como herramienta para el desarrollo local.
  • C2 : Promover el patrimonio cultural para su aprovechamiento turístico.
  • C3 : Realizar propuestas de gestión del patrimonio para su inserción en los planes de ordenación urbana.
  • C4 : Realizar propuestas de gestión del patrimonio para su inserción en los programas de desarrollo local.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22

No data

 

 

General

Code: 78320
Lecturer responsible:
Ponce Herrero, Gabino Joaquin
Credits ECTS: 4,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 0,40
Distance-base hours: 2,40

Departments involved

  • Dept: HUMAN GEOGRAPHY
    Area: TEACHING SOCIAL SCIENCES
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 0,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught