Competencies and objectives
Course context for academic year 2021-22
El papel de las tecnologías de la información y la comunicación, así como de los medios de comunicación y de las redes sociales está siendo fundamental en el cambio de los estilos de vida y los hábitos de consumo actuales. Por esta razón, es crucial entender cómo son las relaciones que se producen entre individuo, organizaciones y sociedad desde la doble perspectiva de la comunicación y el consumo, y que están intimamente ligadas en el día a día de nuestra sociedad contemporánea.
Bajo esta premisa, durante el desarrollo de la asignatura son tratados, de manera teórica y práctica, los diferentes enfoques propuestos sobre las repercusiones e implicaciones de la comunicación y el consumo en la sociedad actual. Para ello, se discuten y analizan las diferentes teorías relativas a la materia de estudio y, paralelamente, se lleva a cabo de manera práctica el análisis y estudio de casos específicos en la actualidad.
La asignatura SOCIOLOGIA DE LA COMUNICACIÓN Y DEL CONSUMO es una asignatura optativa del Master en Comunicación e Industrias Creativas que consta de 5 créditos.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2021-22
General Competences (CG)
- CG1 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, amb especial atenció a la gestió integral i a la recerca i mesura de l'eficàcia dels processos comunicatius en l'àmbit de les indústries creatives.
Specific Competences (CE)
- CS14 : Comprendre els processos globals de la comunicació dels productes de les indústries creatives emergents, l'estructura, els formats que adopten i les sinergies que s'estableixen entre les tendències en les indústries culturals i creatives, els seus productes i la comunicació amb els públics.
Skills/Skills
- CB10 : Que l'alumnat tinga les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser en gran part autodirigida o autònoma.
- CB7 : Que l'alumnat sàpia aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Que l'alumnat siga capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22
No data
General
Code:
43621
Lecturer responsible:
MARTINEZ GRAS, RODOLFO
Credits ECTS:
5,00
Theoretical credits:
1,00
Practical credits:
1,00
Distance-base hours:
3,00
Departments involved
-
Dept:
SOCIOLOGY II
Area: SOCIOLOGY
Theoretical credits: 0,8
Practical credits: 0,8
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record. -
Dept:
SOCIOLOGIA I
Area: SOCIOLOGY
Theoretical credits: 0,2
Practical credits: 0,2
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN COMMUNICATION AND CREATIVE INDUSTRIES
Course type: OPTIONAL (Year: 1)