Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2021-22

This is the first maths course in the degree and students take it in the first term in their first year. Hence, this is an introductory course which deals with and formalizes more rigorously material which students may have already studied at high school. The first three parts deal with analyzing function of one real variable (limits, continuity, derivatives, graphs and integration). The last part deals with introductory concepts in linear algebra.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2021-22

General Competences (CG)

  • CG2 : Capacitat de treballar en equip.
  • CG3 : Capacitat d'aprenentatge autònom.
  • CG4 : Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics.
  • CG5 : Capacitat per a la presa de decisions aplicant els coneixements a la pràctica.
  • CG6 : Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
  • CG8 : Analitzar els problemes amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Capacitat de síntesi.

 

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglès.
  • CGUA2 : Usar habitualment les eines informàtiques així com la tecnologia de la informació i les comunicacions en tot el seu exercici professional.
  • CGUA3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic.
  • CE10 : Tenir la capacitat per a aplicar el coneixement i les aptituds adquirides en la solució de problemes econòmics teòrics i aplicats.
  • CE11 : Habilitats analítiques per al desenvolupament de marcs teòrics que simplifiquen l'estudi de l'economia real i capacitat per a establir els nivells d'abstracció adients per a l'estudi de les diverses qüestions econòmiques.
  • CE12 : Ser capaç d'utilitzar les eines adequades per a analitzar, diagnosticar i solucionar qüestions i problemes de caràcter econòmic.
  • CE3 : Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica.
  • CE4 : Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors atenent els objectius.
  • CE9 : Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals sobre com funciona l'economia.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • To use of mathematical language and its application in the representation and interpretation of economic models.
  • To develop the ability to use mathematical reasoning and apply it to real situations in the economic world. Ability to use computer techniques for problem solving.
  • To develop the ability to access the economic information provided by mathematical models.
  • To develop the capacity for the analysis and resolution of problems, both individually and in groups.
  • Knowledge and use of Linear Algebra tools and theirinterpretation in economic terms.
  • Knowledge and use of one-variable calculus tools and their interpretation in economic terms.
  • To develop the ability to use the computer software necessary to solve problems.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22

Knowledge of concepts in single variable Calculus and Linear Algebra and their application to economic and business contexts.

 

 

General

Code: 35002
Lecturer responsible:
LEON VALLE, ANGEL MANUEL
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
    Area: FOUNDATIONS OF ECONOMIC ANALYSIS
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught