Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2021-22
La asignatura de Educación Científica para Maestros es una asignatura optativa que se imparte en el grado de Maestro en Educación Infantil y Primaria. Es una disciplina joven que introduce al estudiante en las teorías básicas de las ciencias experimentales relacionados con el Medio Natural y proporciona las bases de conocimiento de distintas aplicaciones que en el futuro les permitirá desarrollar múltiples aspectos de la profesión.
La lengua vehicular es el castellano.
Resultats d'aprenentatge / Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2021-22
Competències generals del títol (CG)
- CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
- CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Comprendre les característiques i condicions en les quals es produeix l'aprenentatge escolar i identificar com pot afectar el desenvolupament de l'alumnat i exercir la funció tutorial, orientant els alumnes i els pares del seu grup d'alumnes. Tot això buscant l'entesa i la cooperació amb les famílies, tenint en compte els diferents contextos familiars i estils de vida.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre conceptes, lleis i teories bàsiques de les ciències experimentals (Física, Química, Biologia i Geologia) relacionats amb els continguts del currículum oficial de l'àrea de Coneixement del Mitjà Natural, Social i Cultural d'Educació Primària.
- Conèixer i valorar la diversitat paisatgística d'Espanya i de la Comunitat Valenciana.
- Comprendre els aspectes físics, geològics i biològics que caracteritzen un Espai Natural (concretant en els de la Comunitat Valenciana).
- Comprendre les relacions que s'estableixen en un ecosistema i utilitzar-les per a analitzar alguns ecosistemes singulars de la Comunitat Valenciana.
- Comprendre els processos geològics de formació de materials i paisatges terrestres i com s'han superat idees històricament vigents sobre aquesta qüestió.
- Conèixer els problemes que van originar la construcció dels coneixements científics tractats en l'assignatura, la seua evolució al llarg de la història, les dificultats o obstacles als quals van haver d'enfrontar-se i la seua transcendència en els diferents àmbits.
- Saber com elaborar una memòria o informe sobre un treball pràctic o de camp, segons criteris establits prèviament, i comunicar els resultats en públic de manera eficaç.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2021-22
• Conocer la metodología científica y el papel que ésta juega en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias a través de la indagación para que el alumno sea la parte activa en la construcción del conocimiento científico.
• Incentivar la participación de los alumnos en el desarrollo de las actividades de ciencias para que puedan desarrollar un pensamiento crítico a la vez que creativo, lo que les dotará de capacidades para resolver problemas por sí mismos en un futuro.
• Conocer y saber aplicar los cuestionarios de evaluación de actividades de ciencias para asegurar el desarrollo correcto de la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias a través de la indagación en la etapa infantil y primaria.
• Realizar secuencias de actividades de ciencias, preparadas por el profesor, con los alumnos del grado englobadas en el currículo de la etapa infantil y primaria y contextualizarlas dentro de las grandes ideas de las ciencias y evaluación de las mismas.
• Desarrollo de actividades de ciencias, por parte de los alumnos del grado, basadas en la enseñanza y el aprendizaje a través de la indagación y evaluación de las mismas.
• Utilizar la evaluación como instrumento de impulso, para que el alumno se implique en la regulación de su propio aprendizaje y que a su vez favorezca un aprendizaje significativo de las ciencias.
Dades generals
Codi:
17558
Professor/a responsable:
Rodríguez Hernández, María del Carmen
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FISICA APLICADA
Àrea: Física de la Terra
Crèdits teòrics: 0,15
Crèdits pràctics: 0,45 -
Dep.:
Ciències de la Terra i del Medi Ambient
Àrea: Fisiologia Vegetal
Crèdits teòrics: 0,45
Crèdits pràctics: 1,35
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 3)

