Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2021-22

La asignatura Innovaciones en los Proyectos Educativos de la Educación Infantil pertenece a la formación generalista del Grado de Maestro de E. Infantil y está integrada en los módulos de Formación Básica.

El núcleo fundamental de la asignatura es la formación del alumnado de Educación Infantil en los aspectos más significativos sobre organización y gestión de un Centro de Educación Infantil y/o Primaria, entorno en el que desempeñará sus funciones.

Conocer el Sistema Educativo, el Centro educativo, los elementos personales y sus funciones, las relaciones personales y grupales, la diversidad y la convivencia son aspectos fundamentales que se trabajan en esta asignatura. Sin perder de vista nunca la visión pedagógica sobre los procesos y prácticas de innovación didáctica que se deben llevar a cabo, tanto en contextos escolares como los extraescolares, y el desarrollo de innovaciones en los proyectos de Educación Infantil en un entorno accesible e inclusivo.

Se proporciona un conocimiento básico sobre aspectos organizativos y de gestión, así como sobre la profesión de maestro para la etapa de Educación Infantil, abordando funciones y roles profesionales y trabajando aspectos innovadores del currículum en la etapa.

La asignatura está directamente relacionada con otras de la titulación, cómo son:

Observación, evaluación e innovación educativa; Dificultades del aprendizaje y trastornos del desarrollo; Prácticum I; Prácticum II; Prácticum III, y Trabajo fin de Grado.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2021-22

General Competences (CG)

  • CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
  • CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.

 

Specific Competences (CE)

  • CE11 : Implicar-se en la diversitat d'accions que comprèn el funcionament de les escoles d'educació infantil, basant-se en el coneixement de la seua organització.
  • CE13 : Comprendre la importància del paper del mestre per a poder actuar com a col·laborador i orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període de 0-6 anys i dominar les habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada xiquet i amb el conjunt de les famílies.
  • CE15 : Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació en la societat actual i les competències fonamentals que afecten els centres d'educació infantil i els seus professionals. Capacitat d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-societat i el paper de l'escola per a reproduir-les o transformar-les. Aplicar en els centres educatius elements de millora segons diferents models de qualitat.
  • CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
  • CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22

No data

 

 

General

Code: 17410
Lecturer responsible:
ALVAREZ TERUEL, JOSE DANIEL
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 1,80
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
    Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 1,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught