Competencies and objectives
Course context for academic year 2021-22
Literatura catalana infantil és una assignatura optativa transversal [6 crèdits] que s'imparteix en el quart curs del Grau de Mestre d'Educació Infantil. El nivell de llengua que correspon a l'assignatura és el C1 de domini del català.
Ofereix una introducció a la literatura catalana infantil i juvenil contemporània, dins del marc universal, i a les tècniques d'animació lectora.
Els coneixements i les competències que l'alumnat hi pot assolir contribueixen a l'adquisició d'una competència literària, cultural, en primer terme, i lingüística i comunicativa, en segon; competències que li permetran adquirir una formació vàlida per a les tasques docents dels graus de Mestre d'Educació Infantil i Mestre d'Educació Primària.
Igualment important resulta, en tractar-se d'una assignatura de quart curs, continuar treballant aspectes actitudinals presents en altres assignatures de primer cicle, com ara el desenvolupament del sentit crític de l'alumne i el foment d'una actitud positiva cap a la literatura.
Així mateix, aquesta assignatura es coordina especialment amb l'altra assignatura optativa transversal, Taller de creació verbal en català, perquè l'alumnat obtinga una formació òptima que abaste tots els gèneres.
Literatura catalana infantil és una de les assignatures que condueix a l'obtenció del nivell de llengua C1 de valencià. Per això, tant els continguts com el procés d'avaluació garantiran que l'alumnat acredite un domini de la competència oral i escrita propi d'aquest nivell C1 a través d'estratègies lingüístiques fonamentades per mitjà d'una relació àmplia d'activitats d'expressió i interacció oral i escrita.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2021-22
General Competences (CG)
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG4 : Treball en equip. Col·laborar amb altres persones per a construir un projecte comú. Ser capaç de col·laborar en equips interdisciplinaris, d'assumir diferents rols en les dinàmiques dels equips de treball i de liderar-los si escau.
- CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
- CG8 : Sostenibilitat. Valorar l'impacte social i mediambiental de les pròpies actuacions i de les de l'entorn. Manifestar visions integrades i sistèmiques i promoure canvis per a una gestió sostenible dels recursos.
Specific Competences (CE)
- CE11 : Implicar-se en la diversitat d'accions que comprèn el funcionament de les escoles d'educació infantil, basant-se en el coneixement de la seua organització.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22
No data
General
Code:
17015
Lecturer responsible:
ESCANDELL MAESTRE, DARI
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
CATALAN STUDIES
Area: CATALAN STUDIES
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN PRE-SCHOOL SPECIALITY
Course type: OPTIONAL (Year: 3)