Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2021-22

Within the framework of the CAFD degree, this course focuses on the functions and context of teaching activities in the field of physical activity and sport. The profile of this subject allows advanced training in the field of teaching in Physical Activity and Sport -AFD, offering learning opportunities for professional teaching and research projection.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2021-22

General Competences (CG)

  • CG1.1 : Capacitat d'identificació, relació, anàlisi, síntesi i aplicació dels continguts conceptuals determinats per les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG1.2 : Capacitat de gestió de la informació i el coneixement en situacions noves i complexes, resolució de problemes i presa de decisions per al desenvolupament de continguts instrumentals i procedimentals de les matèries del grau de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG2.1 : Habilitat de comunicació oral i escrita en el desenvolupament dels continguts conceptuals i procedimentals amb especial atenció al domini de l'argumentació i el raonament crític en les matèries de la titulació en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG2.2 : Ús i integració de la informàtica aplicada a l'àmbit de les matèries d'estudi de les ciències de l'activitat física i de l'esport
  • CG3.2 : Atenció i reconeixement de la diversitat i multiculturalitat en l'àmbit de docència i aprenentatge, l'entrenament, la promoció de la salut i la recreació.
  • CG4.1 : Habilitat en les relacions interpersonals, afectives i en el control emocional en el treball en equip i el desenvolupament del lideratge en l'execució d'activitats i treballs d'aprenentatge en les matèries de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG4.2 : Desenvolupament de la responsabilitat i la capacitat d'iniciativa, esperit emprenedor i originalitat en l'aprenentatge instrumental de les matèries de la titulació de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.
  • CG5.1 : Compromís amb els valors d'equitat respecte a qüestions de gènere, diversitat i democràcia en la pràctica de l'activitat física i esportiva.
  • CG5.2 : Compromís amb els valors ètics en el desenvolupament de la competició esportiva.

 

Specific Competences (CE)

  • CE10 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat per a la docència i l'aprenentatge de l'activitat física entre la població adulta, majors i discapacitats.
  • CE13 : Capacitat de dissenyar, aplicar i avaluar processos, programes i projectes de qualitat del camp de la promoció d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport amb una atenció especial a la diversitat i multiculturalitat.
  • CE6 : Capacitat de gestionar i aplicar els coneixements sobre els principis de disseny i innovació curricular.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2021-22

Objectives
Acquire and apply best practice skills in DFA and DFA problem solving from a social perspective of learning.
2. To apply collaborative teacher learning and autonomous learning skills throughout the teaching professional life, as well as to learn how to make decisions in teaching collaboration.
3. Act in accordance with the ethical codes of teaching and research in DFA, seeking to promote positive social action on issues of non-discrimination and democratization of knowledge and skills.

Conceptual

1.1 To know and interpret the current state of the debate and perspectives of educational DFA.
1.2 To build a conceptual and socio-cultural perspective that allows us to question the practice of DFA.
1.3 To develop informed critical thinking in the field of educational DFA.

2.1 Methodological and Procedural

To assume competencies in the processes of participation and engagement in the methodologies and procedures of collaborative work in DFA.
To share practice.
Participate in shared reflection.
2.2Acquire skills in the processes of inquiry inherent to the curricular function and articulation of theory and practice.
Competencies of interpretation and reflection of practice: To investigate the main problems in schools.
Ability to design, analyze and evaluate innovation and research proposals.
Develop innovative ways of working.

Attitudinal

To develop dispositions, postures, and attitudes of:

Receptivity, tolerance, and participation in the construction of knowledge through the discourse community.
Inquiry, reflection, and critical thinking about one's own practice of teaching DFA.
Commitment and responsibility with the educational learning community.
Enthusiasm to learn, improve and help others and become a good AFD teaching professional.



 

 

General

Code: 16527
Lecturer responsible:
BAENA MORALES, SALVADOR
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 1,80
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: TEACHING BODY LANGUAGE
    Theoretical credits: 0,3
    Practical credits: 0,9
  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
    Theoretical credits: 0,3
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught