Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

Esta asignatura optativa pertenece al módulo de Dirección del Turismo. Con la asignatura se trata de ofrecer una visión de dos sistemas de gestión, la gestión de la calidad y la gestión medioambiental, que están adquiriendo una elevada relevancia empresarial en el sector turístico desde el punto de vista estratégico y competitivo.
En concreto, se estudian los fundamentos de ambos sistemas, las principales herramientas de gestión de calidad y medioambiental, las normas internacionales y la integración de ambos sistemas de gestión, examinado su aplicación en organizaciones y empresas turísticas.
Por lo que respecta a la coordinación de esta asignatura con el resto de asignaturas del Máster, esta asignatura complementa otras sobre dirección empresarial impartidas en este Máster, como Dirección Estratégica, Habilidades Directivas para la Dirección de Recursos Humanos, y Nuevos Modelos de Negocio para Empresas Turísticas, entre otras.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

General Competences

  • CG1 : Conèixer les noves tendències del sector turístic i les tècniques prospectives per desenvolupar-ne una visió innovadora i proactiva.
  • CG2 : Definir prioritats en la consecució d'objectius en l'àmbit turístic.
  • CG3 : Ser capar de treballar en entorns pluridisciplinaris variables, generats pels canvis en el sector turístic, i proposar-hi actuacions.
  • CG4 : Adquirir les tècniques d'anàlisi necessàries per diagnosticar problemes en el context turístic i ser capaç de desenvolupar solucions.
  • CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social en l'àmbit del turisme.
  • CG6 : Interpretar i avaluar, amb esperit crític, els resultats de treballs de recerca en el sector turístic.
  • CG7 : Fer servir les tècniques de comunicació en àmbits diversos, relacionats amb la indústria turística.

 

Specific Competences

  • CE1 : Conèixer i aplicar els instruments de planificació turística de manera coherent amb l'àmbit específic d'aplicació.
  • CE5 : Ser capaç de prendre decisions en les diverses àrees funcionals d'una empresa turística.
  • CE7 : Conèixer i aplicar els instruments de gestió sostenible de destinacions i productes turístics.

 

Basic Competences

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

No data

 

 

General

Code: 49706
Lecturer responsible:
MOLINA AZORIN, JOSE FRANCISCO
Credits ECTS: 4,50
Theoretical credits: 0,90
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 2,70

Departments involved

  • Dept: COMPANY ORGANISATION
    Area: COMPANY ORGANISATION
    Theoretical credits: 0,9
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught