Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
Esta asignatura se centra en el estudio del proceso de la Dirección Estratégica en las empresas de ocio y turismo. Los fundamentos de la estrategia empresarial se exponen en el tema 1. La fase de análisis abarca los temas 2 y 3, recogiendo sus dos vertientes fundamentales: el análisis del entorno (análisis externo), donde se trata de detectar amenazas y oportunidades, y el análisis de la empresa (análisis interno), con el que se busca identificar fortalezas y debilidades. El tema 3 aborda también las estrategias competitivas en las empresas turísticas, con las dos posibles ventajas competitivas: costes y diferenciación.
El tema 4 estudia los procesos de creación y transferencia de conocimiento, así como el papel del capital intelectual en las empresas turísticas. Los temas 5 y 6 abordan las estrategias corporativas, con sus tres direcciones principales: diversificación, integración vertical e internacionalización. El tema 7 se centra en la estrategia de cooperación entre empresas turísticas, como medio para desarrollar las estrategias de crecimiento. El tema 8 recoge las ideas fundamentales para la implantación de la estrategia en la empresa turística, con especial atención al factor humano y la estructura organizativa. Por último, el tema 9 propone una herramienta útil para la implantación eficaz de las estrategias en las empresas turísticas: el Cuadro de Mando Integral.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2020-21
Competències generals
- CG1 : Conèixer les noves tendències del sector turístic i les tècniques prospectives per desenvolupar-ne una visió innovadora i proactiva.
- CG3 : Ser capar de treballar en entorns pluridisciplinaris variables, generats pels canvis en el sector turístic, i proposar-hi actuacions.
- CG4 : Adquirir les tècniques d'anàlisi necessàries per diagnosticar problemes en el context turístic i ser capaç de desenvolupar solucions.
- CG5 : Treballar en un context de responsabilitat social en l'àmbit del turisme.
- CG6 : Interpretar i avaluar, amb esperit crític, els resultats de treballs de recerca en el sector turístic.
- CG8 : Organitzar i liderar equips en empreses i institucions turístiques.
Competències Específiques
- CE1 : Conèixer i aplicar els instruments de planificació turística de manera coherent amb l'àmbit específic d'aplicació.
- CE2 : Dissenyar estratègies que permeten, a les empreses i institucions turístiques, situar-se en una posició d'avantatge en el mercat.
- CE3 : Ser capaç de proposar un pla d'empresa per a nous productes turístics i de planificar-ne el posicionament en xarxes estratègiques de comercialització i distribució.
- CE7 : Conèixer i aplicar els instruments de gestió sostenible de destinacions i productes turístics.
- CE9 : Desenvolupar i implementar un projecte empresarial i de producte en el sector turístic.
Competències bàsiques
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base, o oportunitat, per a ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis o pluridisciplinaris relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions i els coneixements propis, a més de les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement i comprensió dels conceptes, les tècniques i les eines d'anàlisi estratègica externa i interna i les estratègies competitives i corporatives que poden aplicar les empreses d'oci i turístiques.
- Ús dels elements de suport estratègic necessaris per a implantar una estratègia en l'empresa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
Ofrecer una visión general de la empresa turística desde la perspectiva de su alta dirección.
Dades generals
Codi:
49703
Professor/a responsable:
QUER RAMON, DIEGO FRANCISCO
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ORGANITZACIO D'EMPRESES
Àrea: ORGANITZACIO D'EMPRESES
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN DIRECCIÓ I PLANIFICACIÓ DEL TURISME
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)