Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

La innovación social orientada al cambio social se desarrolla actualmente en un contexto de crisis global multidimensional (financiera, medioambiental, social, energética y política) apuntando a modelos alternativos que orientan la emergencia de unas prácticas sociales y económicas que matizan o ponen en cuestión los modelos que han conducido a esta crisis.
Teniendo en cuenta estas circunstancias, es preciso que las organizaciones —privadas y públicas— planteen sus acciones con perspectiva estratégica. Así, el planeamiento se convierte en un instrumento indispensable si se pretende tener éxito en cualquier iniciativa.
El alumnado tomará contacto en esta asignatura, de manera práctica y precisa, con los elementos fundamentales para la planificación estratégica, desde el planteamiento de los objetivos de la organización con perspectiva de futuro —teniendo en cuenta el contexto socio-económico e histórico— hasta su concreción en proyectos con resultados medibles y evaluables.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

Transversal Competences

  • CT1 : Ser capaç de desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació, accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

General Competences

  • CG1 : Formular, dissenyar i gestionar projectes de manera creativa i emprenedora, integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes de canvi i innovació social.
  • CG2 : Desenvolupar la capacitat de lideratge, la creativitat organitzativa i el treball en equip per a la innovació social.
  • CG3 : Integrar el coneixement transdisciplinarment per a aplicar-lo en equips de treball.
  • CG4 : Aplicar els coneixements adquirits a la resolució de problemes en situacions noves.
  • CG5 : Ser capaç de formular preguntes d'investigació originals que siguen operatives, per tal d'analitzar dinàmiques de canvi i resoldre reptes d'innovació social.
  • CG6 : Dissenyar una investigació en totes les fases: produir i obtenir informació, aplicar mètodes i tècniques d'investigació social, analitzar, presentar i discutir-ne els resultats.

 

Specific Competences

  • CE10 : Conèixer les fases d'un procés d'innovació social.
  • CE12 : Adequar propostes de programes i productes innovadors a les necessitats reals de cada context i grup d'usuaris.
  • CE17 : Conèixer les fonts de finançament que permeten convertir les idees innovadores i motrius del canvi social en projectes viables.
  • CE9 : Conèixer el marc legal en el qual té lloc el desenvolupament de la innovació social per a una planificació i execució adequades.

 

Basic Competences

  • CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat per a ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o pluridisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
  • CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
  • CB9 : Saber comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que els sustenten a públics especialitzats, i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

No data

 

 

General

Code: 49556
Lecturer responsible:
CARRATALA PUERTAS, JOSE LIBERTO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,80
Practical credits: 1,60
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: SOCIOLOGY II
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,8
  • Dept: SOCIOLOGIA I
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught