Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
La asignatura abarca las actividades conducentes a la planificación, seguimiento y control de un proyecto de comunicación digital utilizando las metodologías, tecnologías y herramientas más adecuadas para contribuir al éxito del mismo (satisfacer tiempos de entrega estimados, costes estimados, y expectativas del cliente). Dirección de proyectos completos utilizando procedimientos y documentos estandarizados.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2020-21
Competències transversals
- CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
- CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
- CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
- CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
- CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals
- CG3 : Formular i elaborar projectes de comunicació integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes acadèmiques o professionals sobre entorns digitals.
- CG4 : Integrar el coneixement de manera transdisciplinar per a la seua aplicació en equips de treball.
Competències Específiques
- CE15 : Desenvolupar la capacitat per a emprendre, liderar i motivar a un equip de treball i per a la resolució de conflictes en l'entorn laboral.
- CE16 : Aplicar eines per al disseny i la gestió projectes d'investigació i professionals i d'equips de treball.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Al final d'aquest ensenyament, l'alumnat haurà sigut capaç de:
- Conèixer els principals conceptes, mètodes i eines sobre la gestió (planificació, estimació i seguiment) de projectes de comunicació digital.
- Estimar els costos de projectes de comunicació digital utilitzant diferents tècniques d'estimació.
- Dissenyar plans temporals utilitzant els coneixements adquirits per a contribuir a l'èxit del desenvolupament d'un projecte de comunicació digital.
- Establir mecanismes de seguiment i control per a un pla de projecte.
- Identificar i avaluar riscos d'un projecte de comunicació digital.
- Establir mesures de prevenció i minimització d'impacte.
- Monitorar projectes de comunicació digital.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
• Conocer los principales conceptos, métodos y herramientas sobre la gestión (planificación, estimación y seguimiento) de proyectos de comunicación digital.
• Conocer la aplicabilidad práctica (ventajas, inconvenientes, ámbito de aplicación) de cada uno de los conceptos, métodos y herramientas de gestión (planificación, estimación y seguimiento) de proyectos de comunicación digital.
• Manejarse en el uso eficiente de herramientas que apoyen la planificación, estimación y monitorización de proyectos.
• Estimar los costes de proyectos de comunicación digital utilizando diferentes técnicas de estimación.
• Diseñar planes temporales utilizando los conocimientos adquiridos para contribuir al éxito del desarrollo de un proyecto de comunicación digital.
• Establecer mecanismos de monitorización y control para un plan de proyecto.
• Identificar y evaluar riesgos, así como establecer medidas de evitación y minimización de impacto.
• Monitorizar proyectos de comunicación digital.
Dades generals
Codi:
49114
Professor/a responsable:
Mora Lizán, Francisco José
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN COMUNICACIÓ DIGITAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)