Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

El Trabajo Fin de Máster (TFM) consiste en la realización de un proyecto en el ámbito del desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles, en el que se sintetizan e integran las competencias adquiridas durante los estudios del Máster. Se realiza individualmente y bajo la dirección de un tutor cuya función es orientar al alumno en cada una de las fases de su realización. Será presentado y defendido ante un tribunal universitario.

El Trabajo Fin de Máster (TFM) es una de las actividades de aprendizaje más importantes de la titulación. Por una parte, el alumno tiene la oportunidad de profundizar en el estudio de un tema de su interés. Por otra, le permite desarrollar competencias y habilidades fundamentales, tales como la capacidad de planificar un proyecto, resolver problemas, analizar e interpretar resultados, o defender propuestas mediante una comunicación eficiente, entre otras.

INFORMACIÓN BÁSICA

Para la presentación y defensa del Trabajo fin de Máster es necesario tener superadas todas la asignaturas del Plan de estudios.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN DEVELOPMENT OF SOFTWARE FOR MOBILE DEVICES

 

General Competences (CG)

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN DEVELOPING OF SOFTWARE FOR MOBILE DEVICES

 

Transversal Competences

  • CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

General Competences

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser capaços de desenvolupar aplicacions en equips multidisciplinaris, integrant els diferents elements necessaris per a l'obtenció d'un producte final (disseny gràfic, localització, etc.).
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Specific Competences

  • CE1 : Conèixer les característiques particulars dels dispositius mòbils, i la seua repercussió en el disseny i desenvolupament d'aplicacions destinades a ells.
  • CE10 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils fent ús de sensors i perifèrics.
  • CE11 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions optimitzades per a les diferents arquitectures dels dispositius mòbils.
  • CE12 : Integrar l'accés a xarxes socials i serveis en el núvol en les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE13 : Conèixer i utilitzar de manera eficient les diferents plataformes de distribució d'aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE14 : Dissenyar i desenvolupar aplicacions per a dispositius mòbils garantint la privacitat i seguretat de la informació.
  • CE2 : Dissenyar i desenvolupar interfícies d'aplicacions per a dispositius mòbils respectant la guia d'estil de les diferents plataformes, atenent criteris d'usabilitat, accessibilitat i adaptabilitat.
  • CE3 : Seleccionar i utilitzar les tecnologies, eines i plataformes més adequades per al desenvolupament d'una aplicació per a dispositius mòbils.
  • CE4 : Conèixer i aplicar les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes de persistència de dades, que permeten el seu adequat ús, i el disseny i l'anàlisi i implementació d'aplicacions en dispositius mòbils basades en ells.
  • CE5 : Dissenyar, implementar, desplegar i utilitzar serveis web per a dispositius mòbils.
  • CE6 : Conèixer i aplicar les diferents tecnologies web suportades pels dispositius mòbils.
  • CE7 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a la generació de gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE8 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a continguts multimèdia en dispositius mòbils.
  • CE9 : Conèixer els fonaments del disseny de videojocs enfocats a dispositius mòbils, i ser capaç d'utilitzar llibreries i eines per al desenvolupament d'aquesta mena de videojocs.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

No data

 

 

General

Code: 43289
Lecturer responsible:
LOZANO ORTEGA, MIGUEL ANGEL
Credits ECTS: 12,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 10,80

Departments involved

  • Dept: INFORMATION TECHNOLOGY AND COMPUTING
    Area: COMPUTER ARCHITECTURE
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,15
  • Dept: PHYSICS, ENGINEERING SYSTEMS AND SIGNAL THEORY
    Area: SIGNAL THEORY AND COMMUNICATIONS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,08
  • Dept: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,22
  • Dept: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Area: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,75
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught