Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

La gran mayoría de dispositivos móviles actuales cuentan con un gran número de funcionalidades multimedia, como la reproducción y captura de audio y video, toma y procesamiento de fotografías, streaming de medios, y posibilidad de mostrar animaciones y gráficos 2D y 3D. En esta asignatura se estudiará cómo implementar este tipo de funcionalidades de forma adecuada a estos dispositivos, seleccionando los formatos apropiados y las tecnologías que nos permitan almacenar y distribuir estos medios que podrán ser producidos o consumidos desde los diferentes terminales móviles. También se estudiará la librería OpenGL ES, versión para dispositivos móviles de OpenGL, que nos permitirá mostrar gráficos 3D con un alto rendimiento. Así mismo se verá una introducción a Unity especialmente enfocado a realidad virtual y aumentada.

Se recomienda haber cursado previamente las asignaturas "Tecnologías para el desarrollo de aplicaciones para dispositivos móviles" e "Interfaz de usuario en dispositivos móviles".

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN DEVELOPMENT OF SOFTWARE FOR MOBILE DEVICES

 

General Competences (CG)

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Specific Competences (CE)

  • CE7 : Conèixer i aplicar els diversos enfocaments i tecnologies per a generar gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE8 : Conèixer i aplicar els diversos enfocaments i tecnologies per a continguts multimèdia en dispositius mòbils.

 

UA Basic Transversal Competences

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN DEVELOPING OF SOFTWARE FOR MOBILE DEVICES

 

Transversal Competences

  • CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

General Competences

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Specific Competences

  • CE7 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a la generació de gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CE8 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a continguts multimèdia en dispositius mòbils.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

No data

 

 

General

Code: 43285
Lecturer responsible:
PUCHOL GARCIA, JUAN ANTONIO
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Area: SCIENCE OF COMPUTING AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught