Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
Assignatura dedicada a les diferents propostes teòrico-metodològiques empleades en arqueologia per interpretar i avaluar el patrimoni arqueològic i cultural. A més a més de oferir un panorama ampli sobre la teoria de l'historia i l'arqueologia, dels models socials aplicats i la perspectiva del canvi en arqueologia, també s'iniciarà al alumnat en el diseny de projectes d'investigació.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2020-21
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític sobre el procés històric.
- CG7 : Compromís ètic i deontològic amb la conservació i protecció del patrimoni cultural, històric, artístic, arqueològic i etnogràfic.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Identificar, analitzar i explicar els valors patrimonials des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesos com un procés complex i dinàmic.
- CE3 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les investigacions historicoarqueològiques (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres).
- CE5 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts materials per a l'estudi de la història, així com els instruments de recopilació i tractament de la informació (catàlegs, inventaris, bases de dades electròniques, entre altres).
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Assimilar els coneixements bàsics per a comprendre i debatre els corrents teòrics que han influït en el pensament arqueològic i en la creació de models interpretatius i, conseqüentment, valoratius del patrimoni arqueològic.
- Comprendre la importància que tenen els elements socials en la configuració de les hipòtesis i les estratègies de les recerques històriques i arqueològiques.
- Aprendre a treballar dialècticament, amb supòsits pràctics i de manera flexible respecte als corrents historiogràfics.
- Dissenyar un pla de treball en funció d'uns objectius científics.
- Construir un projecte de recerca planificant-ne les necessitats temporals, les bases teòriques i els requeriments materials de manera realista.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
- Coneixer el estat de desenvolupament de la disciplina arqueològica a l'Estat espanyol i en la Comunitat Valenciana.
- Desenrrollar un espirit crític i capacitat d'anàlisi teòric.
Dades generals
Codi:
39803
Professor/a responsable:
MOLINA VIDAL, JAIME
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
Àrea: HISTÒRIA ANTIGA
Crèdits teòrics: 0,2
Crèdits pràctics: 0,2 -
Dep.:
PREHISTÒRIA, ARQUEOLOGIA, HISTÒRIA ANTIGA, FILOLOGIA GREGA I FIL. LLATINA
Àrea: PREHISTÒRIA
Crèdits teòrics: 0,4
Crèdits pràctics: 0,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN ARQUEOLOGIA PROFESSIONAL I GESTIÓ INTEGRAL DEL PATRIMONI
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)