Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
L'assignatura Estadística té com a objectiu capacitar a l'alumnat en l'ús de les eines bàsiques del càlcul de probabilitats, de l'estadística descriptiva i de la inferència estadística per a la seua aplicació en l'àmbit de la salut.
El desenvolupament de l'assignatura permetrà que l'alumne obtinga les aptituds i habilitats necessàries per a la recol·lecció d'informació relacionada amb les ciències de la salut, la representació de la mateixa i la seua posterior anàlisi estadística d'una forma crítica i científica.
L'assignatura es presenta d'una forma autocontenida, però és recomanable posseir una sòlida base matemàtica preuniversitària en relació a la teoria de conjunts, l'anàlisi combinatòria, el concepte de probabilitat i el càlcul integral bàsic.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2020-21
Competències generals del títol (CG)
- CG7 : Resoldre problemes amb iniciativa, autonomia i creativitat en l'àmbit de l'enginyeria biomèdica.
Competències específiques (CE)
- CE18 : Conèixer i saber aplicar tècniques estadístiques i de mineria de dades per a analitzar informació de salut.
- CE38 : Ser capaç de resoldre problemes d'enginyeria biomèdica aplicant coneixements d'estadística.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i entendre conceptes bàsics d'estadística descriptiva i probabilitat.
- Conèixer i entendre conceptes bàsics de models de distribució probabilístics i inferència estadística.
- Conèixer i entendre conceptes bàsics del tractament i l'anàlisi estadística de dades aplicats a l'àmbit de la salut.
- Saber aplicar l'estadística al pronòstic, el diagnòstic, el control i la prevenció.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
- Conèixer la terminologia bàsica d'Estadística.
- Utilitzar els mètodes estadístics relacionats amb el mostreig i l'estadística descriptiva en l'àmbit de la salut.
- Ser capaç d'analitzar la informació obtinguda utilitzant diferents tècniques amb l'ajuda de paquets de programari estadístic.
- Aprendre i saber utilitzar les tècniques i mètodes relacionats amb el càlcul de probabilitats.
- Comprendre la informació estadística, interpretar-la i analitzar-la en l'àmbit de la salut utilitzant la inferència estadística.
- Interaccionar amb eficàcia amb professionals de l'àmbit de la salut en el context de l'estadística.
Dades generals
Codi:
33607
Professor/a responsable:
MONTOYO BOJO, JAVIER
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ PER A LA SALUT
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)
-
GRAU EN ENGINYERIA BIOMÈDICA
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)