Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
Sociología del Consumo es una asignatura obligatoria de 6 ECTS que se oferta en el primer semestre del tercer curso del Grado en Marketing.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2020-21
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
- CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
- CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències Específiques
- CE11 : Comprendre el procés de direcció estratègica de l'empresa.
- CE25 : Conèixer les teories sociològiques sobre el consum i entendre les motivacions de consum en la societat i la influència de l'entorn en el consumidor.
- CE6 : Entendre les institucions econòmiques com el resultat i l'aplicació de representacions teòriques o formals sobre el funcionament de l'economia.
Competències bàsiques i generals:>>Generals
- CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
- CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
- CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
- CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
- CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
- CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
- CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
- CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Desenvolupar l'esperit crític davant el consum i el que aquest significa en les societats actuals.
- Conèixer l'evolució de les diverses teories sociològiques sobre el consum, tant les crítiques com les legitimadores.
- Conèixer metodologies que permeten entendre millor les motivacions de consum i les influències de l'entorn en el consumidor.
- Aprendre a produir i analitzar dades rellevants per a la millora del coneixement del consumidor.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
- Desarrollar un espíritu crítico ante el consumo y lo que éste significa en las actuales sociedades.
- Conocer la evolución de las distintas teorías sociológicas sobre el consumo, tanto críticas como legitimadoras.
- Conocer metodologías que permitan entender mejor las motivaciones de consumo y las influencias del entorno en el consumidor.
- Aprender a producir y analizar datos relevantes para la mejora del conocimiento del consumidor.
Dades generals
Codi:
21524
Professor/a responsable:
SIERRA RODRIGUEZ, JAVIER
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
SOCIOLOGIA II
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6 -
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MÀRQUETING
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)