Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2020-21

Comunicación en Marketing es una asignatura obligatoria de 6 ECTS que se oferta en el primer semestre del tercer curso del Grado en Marketing.

La asignatura Comunicación en Marketing proporciona al alumnado los conocimientos y competencias fundamentales sobre el papel que la comunicación comercial tiene, en la gestión empresarial, como transmisor de información sobre la oferta comercial de la empresa al mercado.

Con tal fin se profundiza en el proceso de planificación publicitaria, prestando especial atención al proceso de difusión de las campañas publicitarias y a la evaluación de sus resultados. Además, se analiza el resto de instrumentos de marketing disponibles para las empresas e instituciones que permiten comunicar el valor de la oferta comercial al mercado, prestando especial atención a las nuevas formas de comunicación comercial.

Adicionalmente, se incide en la comunicación integrada de marketing y, por tanto, en la necesidad de coordinar las diversas herramientas de comunicación e integrarlas adecuadamente con el fin de generar sinergias.

La asignatura Comunicación en Marketing profundiza en el estudio de la comunicación como uno de los componentes del mix de marketing y supone, por tanto, una continuidad de los estudios en materia de comercialización e investigación y de mercados. Esta materia junto con las asignaturas, también de carácter obligatorio, Decisiones de Producto y Precio y Distribución Comercial, configuran el estudio del marketing operativo.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

Transversal Competences

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Specific Competences

  • CE15 : Conèixer els factors de l'entorn que influeixen en la competitivitat de l'empresa, per a ser capaç d'establir-ne els objectius, a més d'identificar i desenvolupar les estratègies competitives, especialment en els àmbits operatiu i tàctic.
  • CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
  • CE5 : Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
  • CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.

 

Competencias Básicas y Generales:>>Generales

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
  • CG11 : Saber comunicar, de manera clara i precisa, els coneixements, les metodologies, les idees, els problemes i les solucions en relació amb el màrqueting estratègic, la transformació de l'entorn i les perspectives dels mercats.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

No data

 

 

General

Code: 21521
Lecturer responsible:
CALDERON MARTINEZ, PURIFICACION AURORA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught