Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
L'assignatura Didàctica de l'Expressió Plàstica forma part del pla d'estudis, en l'àmbit universitari, de la titulació de Grau en Educació Primària. L'activitat educativa de l'assignatura és una conjunció de praxi i teoria enfocada a la percepció i representació visual. Tant en la pràctica com en la teoria, els alumnes/as hauran d´adquirir nocions bàsiques del llenguatge visual i plàstic, les característiques generals i els aspectes fonamentals de la seua sintaxi i semàntica, i l'anàlisi profunda del llenguatge plàstic. Coneixements que estaran adequats a la seua planificació i futura labor docent com a mestres/as de primària.
El plantejament de l'assignatura té com a objectiu desenvolupar les capacitats expressives i creatives dels estudiants a través de l'estudi del llenguatge plàstic. També pretén desenvolupar aspectes didàctics, metodològics i pautes per a l'anàlisi del treball del xiquet/a en el nivell escolar d'Educació primària. Els futurs docents han de ser sensibles i conscients de la importància de la cultura, de les seues aportacions didàctiques i la seua projecció educativa.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2020-21
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Identificar necessitats d'informació, buscar-la, analitzar-la, processar-la, valorar-la, usar-la i comunicar-la de manera eficaç, crítica i creativa.
- CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
- CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
- CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
- CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
- CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
- CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.
Competències específiques (CE)
- CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
- CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer, comprendre i analitzar els marcs conceptuals base de la didàctica de l'expressió plàstica.
- Desenvolupar habilitats per a la construcció d'esquemes conceptuals estructurats de la matèria i per a la integració dels conceptes i teories en un cos coherent i sòlid de coneixements.
- Utilitzar i aplicar els coneixements adquirits en la resolució de situacions i processos docents.
- Transmetre de forma oral i escrita dels coneixements i aplicacions fetes.
- Demostrar un sentit ètic i crític en la realització de tasques i treballs d'aprenentatge.
- Participar activament en l'aprenentatge de l'expressió plàstica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
1. Analitzar els coneixements, actituds i habilitats per a incorporar l'educació plàstica a la seua futura activitat professional com a docent de l'educació primària.
2. Reconèixer les estructures de la matèria, els conceptes i les seues bases teòriques adaptades a l'educació primària.
3. Conèixer els marcs conceptuals de la didàctica de l'expressió plàstica i la seua adaptació
Dades generals
Codi:
17540
Professor/a responsable:
Esteve Faubel, Rosa Pilar
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Àrea: DIDACTICA DE L'EXPRESSIO PLASTICA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MESTRE EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)