Competencies and objectives

Provisional information. Pending approval by the School/Faculty Board.

 

Course context for academic year 2020-21

La realización del Practicum III de la mención musical, plantea al estudiante la oportunidad de integrar en su práctica docente las distintas competencias adquiridas durante las estancias en los Practicum I y II, así como reflexionar acerca del aprendizaje realizado y la práctica llevada a cabo. Durante las estancias previas, el alumnado ha estudiado el contexto y la organización escolar (Practicum I), y el diseño y la puesta en práctica de una propuesta didáctica (Practicum II). En este caso, la última estancia del módulo Practicum engloba dos objetivos generales:

- Desarrollar la capacidad reflexiva del alumnado profundizando en el análisis del área de Educación Musical.
- Realizar una reflexión global a partir de sus observaciones y experiencias.

El centro escolar indicará al alumnado el lugar de realización del Practicum III.

En la guía didáctica, en el primer capítulo, se definen las competencias generales del Grado de Maestro, las competencias específicas de la asignatura, los objetivos y los contenidos del Practicum III. Se delimitan las principales líneas del Plan de trabajo y las funciones del profesorado.

En el segundo capítulo, se expone detalladamente el plan de trabajo y las normas para la elaboración de la memoria.

En el tercer capítulo, se dan las orientaciones para la evaluación.

En el cuarto capítulo, se encuentra una bibliografía y webgrafía de consulta, en base a la legislación actual, publicaciones de libros, artículos científicos, así como enlaces web.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21

General Competences (CG)

  • CG2 : Planificar, organitzar i gestionar processos, informació, resolució de problemes i projectes. Tenir iniciativa, esperit emprenedor i capacitat de generar noves idees i accions.
  • CG3 : Mostrar habilitats lingüístiques orals i escrites per a ensenyar (llengües oficials de la Comunitat Valenciana i llengües estrangeres) i habilitats de comunicació en diferents nivells i registres.
  • CG5 : Treballar en equip, col·laborant i liderant quan siga necessari.
  • CG6 : Valorar la diversitat com un fet natural i integrar-la positivament.
  • CG7 : Exercir la crítica i l'autocrítica emetent judicis raonats, i adquirir un compromís ètic, personal i professional. Estar motivat per a millorar la qualitat.
  • CG8 : Entendre l'aprenentatge com un fet global, complex i transcendent. Autoregular el propi aprenentatge i mobilitzar sabers de tot tipus per a adaptar-se a situacions noves i connectar coneixements com a mètode per a elaborar-ne altres de nous.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Conèixer l'organització de les escoles d'educació primària i, si escau, els centres i aules de formació de persones adultes, i la diversitat d'actors i accions que implica el seu funcionament. Col·laborar amb els diferents sectors de la comunitat educativa i de l'entorn i treballar en equip amb els companys com a condició necessària per a millorar l'activitat professional, compartint coneixements i valorant experiències.
  • CE10 : Utilitzar l'avaluació en la seua funció pedagògica i no solament acreditativa, com a element regulador i promotor de la millora de l'ensenyament, de l'aprenentatge i de la pròpia formació, i assumir la necessitat de desenvolupament professional continu mitjançant la reflexió, l'autoavaluació i la investigació sobre la pròpia pràctica.
  • CE11 : Comprendre que el fet educatiu en general i els processos d'ensenyament i aprenentatge en particular són complexos. Assumir que l'exercici de la funció docent ha de millorar, actualitzar-se i adaptar-se als canvis científics, pedagògics, socials i culturals. Entendre la importància de participar en projectes d'innovació i d'investigació relacionats amb l'ensenyament i l'aprenentatge, i d'introduir propostes innovadores en l'aula.
  • CE12 : Expressar-se oralment i per escrit amb la fluïdesa i la correcció necessàries en llengua catalana i castellana per a desenvolupar l'ensenyament en l'etapa de primària, i també utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en algunes situacions de l'aula.
  • CE13 : Potenciar i liderar el desenvolupament i implementació, en el centre escolar al que pertanga, de propostes curriculars en alguna àrea curricular en la qual posseïsca una major qualificació i responsabilitzar-se de dinamitzar els processos de la millora de la qualitat en aqueixa àrea.
  • CE2 : Comprendre les característiques i condicions en les quals es produeix l'aprenentatge escolar i identificar com pot afectar el desenvolupament de l'alumnat i exercir la funció tutorial, orientant els alumnes i els pares del seu grup d'alumnes. Tot això buscant l'entesa i la cooperació amb les famílies, tenint en compte els diferents contextos familiars i estils de vida.
  • CE3 : Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les matèries del títol, utilitzant de forma integrada els coneixements disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu, mostrant la comprensió dels objectius d'aprenentatge de les àrees de coneixement que estableix el currículum d'educació primària.
  • CE4 : Motivar i potenciar el progrés escolar de l'alumnat en el marc d'una educació integral i promoure el seu aprenentatge autònom, partint dels objectius i continguts propis de cada nivell educatiu, amb expectatives positives del progrés de l'alumnat. Tot això renunciant als estereotips establits i externs a l'aprenentatge, i desenvolupant estratègies que eviten l'exclusió i la discriminació.
  • CE5 : Identificar i recolzar a l'alumnat amb el qual es treballa perquè no aconsegueix el seu potencial d'aprenentatge o té dificultats de comportament, emocionals o socials. També saber com sol·licitar assessorament als diferents serveis i especialistes per a atendre la diversitat de necessitats educatives especials.
  • CE6 : Potenciar en l'alumnat una actitud de ciutadania crítica responsable i poder dinamitzar la construcció participada de normes de convivència democràtica i enfrontar-se i resoldre de manera col·laborativa situacions problemàtiques i conflictes. Ser capaç d'analitzar les desigualtats socials en el marc de la complexa relació educació-escola i el paper del mestre per a reproduir-les o transformar-les.
  • CE7 : Dissenyar i desenvolupar projectes educatius, unitats de programació, entorns, activitats i materials, incloent-hi els digitals, que permeten adaptar el currículum a la diversitat de l'alumnat i promoure la qualitat dels contextos en què es desenvolupa el procés educatiu, de manera que es garantisca el seu benestar.
  • CE8 : Assumir la dimensió ètica de docent, actuant amb responsabilitat, prenent decisions i analitzant críticament les concepcions i propostes sobre educació procedents tant de la investigació i la innovació com de l'administració educativa.
  • CE9 : Integrar les tecnologies de la informació i comunicació en les activitats d'ensenyament i aprenentatge guiat i autònom.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21

No data

 

 

General

Code: 17535
Lecturer responsible:
ESTEVE FAUBEL, ROSA PILAR
Credits ECTS: 12,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 10,80

Departments involved

  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: TEACHING BODY LANGUAGE
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,04
  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: TEACHING EXPERIMENTAL SCIENCES
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,11
  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: TEACHING SOCIAL SCIENCES
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,11
  • Dept: GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
    Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,06
  • Dept: CATALAN STUDIES
    Area: CATALAN STUDIES
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,19
  • Dept: INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
    Area: TEACHING MUSICAL EXPRESSION
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,04
  • Dept: INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
    Area: TEACHING LANGUAGE AND LITERATURE
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,28
  • Dept: INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
    Area: TEACHING MATHEMATICS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,19
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
    Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,06
  • Dept: PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
    Area: EVOLUTION AND EDUCATION PSYCHOLOGY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,12

Study programmes where this course is taught