Competencies and objectives
Course context for academic year 2020-21
La realización del Practicum III plantea al estudiante la oportunidad de integrar en su práctica docente las distintas competencias adquiridas durante las estancias en los Practicum I y II, así como reflexionar acerca del aprendizaje realizado y la práctica llevada a cabo. Durante las estancias previas, el alumnado ha estudiado el contexto y la organización escolar (Practicum I); y el diseño y la puesta en práctica de una propuesta didáctica (Practicum II). En este caso, la última estancia del módulo Practicum engloba dos objetivos generales:
- Desarrollar la capacidad reflexiva del alumnado profundizando en el análisis de un área de conocimiento específica.
- Realizar una reflexión global a partir de sus observaciones y experiencias.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2020-21
General Competences (CG)
- CG2 : Capacitat d'aprenentatge i responsabilitat. Prendre consciència del propi procés d'aprenentatge i autoregular-lo. Capacitat de cercar, usar i integrar la informació. Mostrar interès per a aprendre al llarg de la vida i actualitzar les pròpies competències i els punts de vista professionals, de manera autònoma, orientada o dirigida, segons les necessitats de cada moment. Vetlar per un creixement emocional equilibrat.
- CG3 : Capacitat d'adaptació a noves situacions. Analitzar àgilment els canvis que es produeixen en l'entorn i ser capaç de prendre decisions raonades per a donar-los resposta. Planificar i organitzar noves accions amb capacitat reflexiva.
- CG5 : Habilitats en les relacions interpersonals. Mostrar empatia, sociabilitat i tacte en la comunicació amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis i als estereotips sexistes. Crear una atmosfera agradable i cooperativa. Transmetre benestar, seguretat, tranquil·litat i afecte en les relacions interpersonals.
- CG6 : Capacitat creativa i emprenedora. Formular, dissenyar i gestionar projectes innovadors per a donar resposta a les necessitats detectades. Buscar i integrar nous coneixements i actituds en experiències tant internacionals com del propi territori amb la finalitat d'emprendre canvis de manera creativa en les pràctiques professionals.
- CG7 : Reconeixement de la diversitat i de la multiculturalitat. Valorar positivament la diversitat de tota mena, respectar altres visions del món i gestionar amb creativitat les interaccions multiculturals amb la finalitat d'enriquir-se mútuament.
- CG8 : Sostenibilitat. Valorar l'impacte social i mediambiental de les pròpies actuacions i de les de l'entorn. Manifestar visions integrades i sistèmiques i promoure canvis per a una gestió sostenible dels recursos.
Specific Competences (CE)
- CE1 : Aplicar els elements propis de les àrees dels currículums d'Infantil vigents, amb criteris de coherència: finalitats, competències, objectius, continguts i criteris d'avaluació.
- CE10 : Fomentar el creixement i el desenvolupament infantil, amb especial atenció als fonaments d'higiene, salut i nutrició, i als fonaments dels processos d'aprenentatge i de construcció de la personalitat en la primera infància. Reconèixer els fonaments de l'atenció primerenca.
- CE12 : Assumir que l'exercici de la funció docent s'ha d'anar perfeccionant i adaptant als canvis científics, pedagògics, tecnològics, socials i culturals al llarg de la vida.
- CE13 : Comprendre la importància del paper del mestre per a poder actuar com a col·laborador i orientador de pares i mares en relació amb l'educació familiar en el període de 0-6 anys i dominar les habilitats socials en el tracte i la relació amb la família de cada xiquet i amb el conjunt de les famílies.
- CE2 : Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, lingüística, emocional, motriu, social, filosòfica, cultural i volitiva.
- CE3 : Dissenyar i regular entorns harmònics d'aprenentatge en contextos de diversitat en l'educació Infantil que atenguen les necessitats educatives singulars de cada estudiant, les dificultats d'aprenentatge, la igualtat de gènere, l'equitat i el respecte als drets humans.
- CE4 : Fomentar la convivència dins i fora de l'aula d'educació infantil i abordar la resolució pacífica de conflictes.
- CE5 : Observar sistemàticament en contextos propis de l'educació Infantil ambients d'aprenentatge i de convivència, interpretar les pràctiques educatives segons els marcs teòrics de referència, reflexionar sobre aquests i actuar en conseqüència.
- CE6 : Dinamitzar la reflexió en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com a factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància.
- CE7 : Potenciar l'evolució dels diferents llenguatges de l'educació infantil, identificar possibles disfuncions i vetlar per la seua correcta evolució. Afavorir el desenvolupament de les habilitats comunicatives.
- CE8 : Abordar amb eficàcia situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multiculturals i multilingües. Seleccionar els recursos educatius més adequats per a cada situació.
- CE9 : Reconèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2020-21
No data
General
Code:
17402
Lecturer responsible:
TONDA MONLLOR, EMILIA MARIA
Credits ECTS:
12,00
Theoretical credits:
0,00
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
10,80
Departments involved
-
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: TEACHING BODY LANGUAGE
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,04 -
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: TEACHING EXPERIMENTAL SCIENCES
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,11 -
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: TEACHING SOCIAL SCIENCES
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,11 -
Dept:
GENERAL DIDACTICS AND SPECIFIC DIDACTICS
Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,06 -
Dept:
CATALAN STUDIES
Area: CATALAN STUDIES
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,19 -
Dept:
INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
Area: TEACHING MUSICAL EXPRESSION
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,04 -
Dept:
INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
Area: TEACHING LANGUAGE AND LITERATURE
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,28 -
Dept:
INNOVATION AND DIDACTIC TRAINING
Area: TEACHING MATHEMATICS
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,19
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record. -
Dept:
PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
Area: DIDACTICS AND SCHOOL ORGANISATION
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,06 -
Dept:
PSYCHOLOGY OF DEVELOPMENT AND DIDACTICS
Area: EVOLUTION AND EDUCATION PSYCHOLOGY
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0,12
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN PRE-SCHOOL SPECIALITY
Course type: COMPULSORY (Year: 4)