Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2020-21
Esta asignatura va dirigida a estudiantes de grado del campo de las ciencias sociales interesados/as en la pedagogía diferencial y la atención a la diversidad.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2020-21
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Competències en construcció i en l'aplicació dels coneixements adquirits, i en la resolució de problemes d'investigació dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CG4 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat, i també revisió i avaluació d'investigacions.
- CG5 : Capacitat d'actuació ètica en el desenvolupament de la seua recerca i avaluació de les investigacions.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Competències en la comprensió, l'anàlisi i aplicació dels coneixements adquirits.
- CE2 : Competència en la resolució de problemes de recerca dins dels contextos multidisciplinaris relacionats amb la investigació educativa.
- CE5 : Capacitat per a expressar, presentar i comunicar resultats o troballes de la investigació de manera coherent i estructurada.
- CE7 : Habilitats d'aprenentatge autònom avançat en la recerca de marcs i fonts d'investigació.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement dels diferents models teòrics d'atenció al diversitat.
- Coneixement dels diferents programes d'atenció a la diversitat: de la integració a l'escola inclusiva.
- Coneixement dels diferents programes de convivència i prevenció de conflictes en el medi escolar.
- Capacitat d'anàlisi i síntesi, així com de discriminació en relació amb els paradigmes conceptuals previs.
- Competències de treball analític, sintètic i sistèmic en relació amb els coneixements adquirits.
- Adquisició d'habilitats de treball interdisciplinari i en equip en el marc de la convivència necessària dins de la institució educativa.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2020-21
1. Analizar el concepto de diversidad y diferencia, los factores determinantes de las mismas, su significado e interés para la educación y la metodología de investigación empleada en este campo.
2. Conocer los modelos teóricos de atención a la diversidad y las estrategias adoptadas para responder a la misma en contextos educativos.
3. Identificar los hitos más significativos del movimiento hacia la inclusión, así como valorar la experiencia que se lleva a cabo en los centros.
4. Desarrollar la capacidad de analizar críticamente literatura de investigación y/o experiencias sobre el tratamiento de la diversidad y la educación inclusiva, así como diseñar y llevar a cabo propuestas de investigación en relación con la temática del curso.
Dades generals
Codi:
11994
Professor/a responsable:
Iglesias Martínez, Marcos Jesús
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
DIDACTICA GENERAL I DIDACTIQUES ESPECIF.
Àrea: DIDACTICA I ORGANITZACIO ESCOLAR
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN INVESTIGACIÓ EDUCATIVA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 1)