Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Aquesta assignatura forma part del Curs de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, en Alemany, en Anglès i en Francès, que permet obtenir el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià i en Llengües Estangeres, el qual habilita per a fer docència en valencià i en llengües estrangeres en els nivells educatius no universitaris.
Aquesta assignatura s'imparteix en 2 llengües (valencià i anglès), en grups i amb docents diferents. Aquesta configuració en grups comporta lleugeres variacions quant a organització dels continguts; per això, convé que l'alumnat consulte la guia docent específica per a cada grup:
- Tractament Integrat de Llengües i Continguts: Conceptes i Organització (valencià) (PDF)
- Content and Language Integrated Learning (CLIL): Concepts and Strategies for Course Implementation (English) (PDF)
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
- Conèixer el concepte de plurilingüisme i les característiques de les persones plurilingües.
- Explicar els principals models, teories i hipòtesis sobre el plurilingüisme i l'educació plurilingüe.
- Explicar els processos de coordinació i d'organització didàctica necessaris per a la implementació del tractament integral de les llengües (TIL).
- Explicar els processos de coordinació i d'organització didàctica necessaris per a la implementació del tractament integrat de llengua i continguts (TILC).
- Explicar els aspectes lingüístics que s'han de treballar a través del TILC i aplicar-los al disseny d'unitats didàctiques, tasques de treball i /o projectes d'aula que seguisquen aquesta metodologia.
- Explicar les habilitats orals comunicatives --escoltar, parlar i conversa-- i aprendre a dissenyar activitats per treballar-les amb els escolars tot connectant-les metodològicament amb el TIL i el TILC.
- Explicar les habilitats escrites comunicatives --llegir i escriure-- i aprendre a dissenyar activitats per treballar-les amb els escolars tot referint-les metodològicament amb el TIL i el TILC.
- Explicar els enfocaments metodològics --comunicatiu, nocional-funcional i textual-- per a l'ensenyament de la llengua i establir-ne les relacions oportunes amb el TIL i el TILC.
- Explicar el treball de la literatura i el llenguatge literari i aprendre a dissenyar-ne activitats que integren tant llengües com continguts diversos com a recurs per assolir la plena competència lingüisticocomunicativa.
Dades generals
Codi:
500361
Professor/a responsable:
Escolano López, Robert Jesús
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
2,40
Crèdits pràctics:
0,00
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA CATALANA
Àrea: FILOLOGIA CATALANA
Crèdits teòrics: 2,4
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. -
Dep.:
ADM. UNITAT DE LENGÜES
Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0
Estudis en què s'imparteix
-
ACREDITACIÓ I CAPACITACIÓ DOCENT EN LLENGÜES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: Sense curs)