Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2019-20

Medición de resultados, asignatura de 4 ECTS ofertada en el curso de experto en Redes Sociales Estrategia y Comunicación Digital, proporciona al alumnado las herramientas y los conocimientos necesarios para medir la eficacia de medios y campañas y rentabilidad, en medios digitales. Los contenidos se centran tanto en la analítica web como en la medición de resultados en campañas de marketing digital y social media.

 

 

Course competencies (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2019-20

EXPERTO EN REDES SOCIALES, ESTRATEGIA Y COMUNICACIÓN DIGITAL

 

General Competences

  • CG1 : Capacitat per a la recerca, processament i interpretació d'informació, procedents de fonts bibliogràfiques i documentals.
  • CG4 : Aplicar al análisis de los problemas criterios profesionales basados en el manejo de instrumentos técnicos.

 

Specific Competences

  • CE1 : Integrarse en el área funcional de marketing de una empresa u organización pequeña, mediana o grande y desempeñar con soltura cualquier labor de gestión en ella encomendada.
  • CE2 : Capacitat per a dissenyar un pla de màrqueting, utilitzant totes les eines i variables relatives al màrqueting *mix.
  • CE5 : Ser capaz de aplicar diversos instrumentos técnicos de marketing e investigación comercial al análisis de la empresa en su entorno.

 

EXPERTO/A EN REDES SOCIALES, ESTRATEGIA Y COMUNICACIÓN DIGITAL

 

Skills/Skills

  • HD01 : Capacidad de organizarse y de organizar el trabajo de otros en diferentes ámbitos empresariales.
  • HD03 : Habilidad para realizar diagnósticos de la situación sobre el uso y aplicación de redes sociales y demás instrumentos de comunicación digital.
  • HD04 : Habilidad para aplicar indicadores de medición de resultados de las estrategias de comunicación digital.

 

Conocimientos/Contenidos

  • CON01 : Capacidad para describir actuaciones en materia de comunicación digital.

 

Skills/Competences

  • C01 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • C02 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • C03 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
  • C04 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
  • C05 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.
  • C06 : Capacity to analyse and synthesise.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20

No data

 

 

General

Code: 36344
Lecturer responsible:
Ramos Soler, Irene
Credits ECTS: 4,00
Theoretical credits: 0,80
Practical credits: 0,80
Distance-base hours: 2,40

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,4
  • Dept: MARKETING
    Area: MARKETING AND MARKET RESEARCH
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,4
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught