Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Esta asignatura se centra en torno al Proyecto Fin de Carrera como instrumento de reflexión crítico-práctica. Para ello, la edición del material realizado por el estudiante a lo largo de la carrera se constituye en el material de arranque del PFC.
Más información sobre la asignatura, los perfiles propios de cada grupo/taller, y toda la información actualizada en el blog del área de proyectos arquitectónicos:
http://blogs.ua.es/proyectosarquitectonicos/
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Crear projectes arquitectònics que satisfacen les exigències estètiques i tècniques i els requisits dels usuaris, respectant els límits imposats pels factors pressupostaris i la normativa sobre construcció.
- CG3 : Comprendre la professió d'arquitecte i la funció que té en la societat, en particular pel que fa a l'elaboració de projectes que tinguen en compte els factors socials.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Aptitud per a exercir la crítica arquitectònica.
- CE5 : Aptitud per a la concepció, la pràctica i el desenvolupament de projectes bàsics i d'execució, croquis i avantprojectes.
- CE8 : Aptitud per a elaborar programes funcionals d'edificis i espais urbans.
Habilitats/Destreses
- CB10 : Tenir les habilitats d'aprenentatge que permeten continuar estudiant d'una manera que ha de ser, en gran part, autodirigida o autònoma.
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o plurisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
- CB8 : Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels coneixements i judicis propis.
- CB9 : Saber comunicar les conclusions pròpies, a més dels coneixements i les raons últimes que les sustenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències transversals
- CT1 : Habilitat per al raonament crític, entés com a capacitat de confrontar línies argumentals diverses, sistematitzant el dubte sobre qualsevol afirmació presentada.
- CT10 : Habilitat per a explicitar actuacions d'acord amb les motivacions, les opinions i els valors propis, entesa com a capacitat per a crear contextos operatius propis que expliciten les nostres aportacions en el context professional, social i cultural.
- CT13 : Capacitat de treball en equips de caràcter pluridisciplinari i internacional, entesa com a capacitat per a entendre les diferents maneres d'aproximació de cadascun dels membres de l'equip i considerar-ho una oportunitat d'aprenentatge.
- CT15 : Habilitat per a l'emulació i la Influència inspiracional, entesa com a capacitat per a localitzar en la realitat models personals o socials afins i entendre'ls com una xarxa d'aliats sobre la qual teixir relacions.
- CT2 : Habilitat per a l'elaboració de pensament abstracte, entesa com a capacitat per a construir conceptes genèrics a partir d'un coneixement empíric.
- CT3 : Habilitat per a la recerca i la innovació, enteses com a mecanismes per a intervenir eficaçment en la construcció del futur, a partir de les dades del passat i de les urgències del present.
- CT4 : Habilitat per a la presa de decisions, entesa com a capacitat per a entendre el caràcter dels contextos on operem, per a prendre-hi decisions creatives de manera responsable.
- CT8 : Habilitat per a integrar les tecnologies de la informació en les eines de treball, entesa com a capacitat per a integrar aquestes tecnologies en els mètodes de treball.
Competències bàsiques i generals >>Bàsiques
- CB6 : Tenir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Dissenyar un portafolis personal que explicite els vincles amb la cultura del projecte.
- Desenvolupar les línies estratègiques que orientaran el projecte de fi de carrera.
- Fer un avantprojecte d'arquitectura que cal continuar en el projecte de fi de carrera.
- Integrar-se en el projecte de tecnologies, informacions i cultures contemporànies.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
-Comprender la dimensión política del proyecto de arquitectura
-Entender el trabajo propio en su dimensión participada y pública
-Capacidad para gestionar ámbitos de trabajo altamente heterogéneos útiles para la manipulación arquitectónica
-Capacidad para la incorporación al trabajo de discursos ajenos para su cuestionamiento ético, así como para la formulación de discursos comprometidos con el presente radical
-Capacidad para proponer disidencias con los campos profesionales o del saber conocidos
-Compromiso con la construcción de marcos de debate en torno a las transformaciones de la cultura contemporánea
-Capacidad para el ensayo instrumental y la diversidad metodológica
-Grado de confianza obtenido en torno a estrategias de actuación
Dades generals
Codi:
35671
Professor/a responsable:
Capdevila Castellanos, Ivan
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
2,40
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
EXPRESSIO GRAFICA, COMPOSICIO I PROJECTE
Àrea: PROJECTES ARQUITECTONICS
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 2,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN ARQUITECTURA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)