Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Este curso ofrece una introducción a autores/as, movimientos y obras destacadas de la literatura norteamericana desde el periodo colonial hasta finales del siglo XIX. Entre los/as autores/as incluidos en este curso se encuentran William Bradford, Anne Bradstreet, Edgar Allan Poe, Nathaniel Hawthorne, Henry David Thoreau, Frederick Douglass, Emily Dickinson, Walt Whitman y Henry James.
El alumnado deberá leer todas las lecturas obligatorias así como familiarizarse con los contextos históricos, filosóficos y culturales de los que emergieron.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Sense dades
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Determinar les parts constitutives dels conceptes bàsics que formen la matèria de literatura nord-americana referida al període que va de l'època colonial a la fi del segle XIX, les relacions mútues entre aquestes parts, a més de construir unitats complexes de pensament a partir d'idees independents, fonamentant-se en els trets comuns.
- Ser capaç de negar-se a admetre raonaments aliens provinents de posicions d'autoritat, sense sotmetre'ls a judici personal, i actuar igualment amb les idees pròpies: tractant-les com si foren d'uns altres.
- Adquirir la convicció que el perspectivisme que dóna el treball en grup contribueix a millorar els resultats i evitar l'abstracció obsessiva en les idees pròpies, cosa que pot conduir a l'error.
- Ser capaç d'emprendre tasques i projectes sense supervisió o impuls extern constants i de debatre'n els resultats de manera objectiva i equilibrada.
- Distingir períodes en el desenvolupament de la literatura nord-americana des de l'època colonial fins a finals del segle XIX, situar-hi els autors i les obres específiques i definir-ne les característiques principals, a més de caracteritzar els diversos corrents estètics que s'hi perfilen.
- Conèixer les característiques socials, econòmiques, polítiques, culturals, etc. dels Estats Units en el període que va de l'època colonial fins a finals del segle XIX, i relacionar-hi els autors, les obres i les tendències de què s'ocupa aquesta assignatura.
- Conèixer els mètodes i les tècniques d'anàlisi literària desenvolupats en la cultura nord-americana amb referència període que estudia aquesta assignatura.
- Ser capaç de posar en marxa i desenvolupar processos de cerca i ordenació d'informació, a més de fer síntesi a partir de dades referents a autors i obres corresponents al període comprès entre l'època colonial i finals del segle XIX.
- Analitzar críticament obres concretes, o fragments d'obres, de la literatura nord-americana corresponents al període que va de finals del segle XVII a la fi del segle XIX, amb un un mètode ordenat i coherent, i determinar-ne les característiques formals i la relació d'aquestes amb l'establiment de la gamma de significats hipotètics admissibles.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Obtener un conocimiento más profundo de los Estados Unidos, de lo que representa y cómo se percibe la nación a sí misma a través de sus textos.
Leer una selección transversal de textos norteamericanos representativos escritos entre 1690 y 1899.
Desarrollar la capacidad de realizar un análisis informado de una selección de textos literarios.
Aprender sobre el contexto histórico, cultural, social y político en el que los textos fueron creados.
Dades generals
Codi:
31038
Professor/a responsable:
Prieto Garcia-Cañedo, Sara
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIA ANGLESA
Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)