Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
La asignatura Análisis de Datos I se integra dentro de la materia de Metodología y técnicas cuantitativas de investigación social, que en el Grado en Sociología impartido en la Universidad de Alicante se ocupa del conocimiento y dominio de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas avanzadas cuantitativas de investigación social, con especial atención al uso de programas de análisis de datos. Otras asignaturas dentro de la materia son Teoría y práctica de la técnica de la encuesta, Análisis de datos II y Sociología matemática.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències específiques de formació professional (saber fer)
- CEH2 : Coneixement i habilitats per a la producció i anàlisi de dades quantitatives i qualitatius i en la recerca d'informació secundària.
Competències transversals
- CT1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Preparar una matriu de dades estructurades per a l'anàlisi d'aquestes amb diferent programari
- Conèixer i preparar en diferents programaris matrius de dades procedents de fonts secundàries com el CIS, INE, Eurostat i altres fonts aplicables en la investigació social.
- Elaborar un protocol centrat en la detecció de biaixos en la informació quantitativa.
- Completar les fases de depuració, validació i anàlisi preliminària de dades estructurades una vegada operacionalitzades en variables i indicadors.
- Conèixer i aplicar de manera adequada l'anàlisi estadística aplicada en Ciències Socials: anàlisi univariable, anàlisi exploratòria de dades, contrast d'hipòtesi bivariable.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
- Introducir en los conceptos fundamentales implicados en la codificación de la realidad social
- Aplicar diferentes técnicas para el análisis exploratorio de datos
- Introducir al análisis bivariable (contraste de hipótesis)
- Introducir en la utilización del análisis gráfico.
Dades generals
Codi:
23021
Professor/a responsable:
Santacreu Fernández, Oscar Antonio
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
SOCIOLOGIA II
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN SOCIOLOGIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)