Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
Interacción del entorno socio-cultural y su evolución con la comunicación. La asignatura trata de enseñar al alumnado a ver obras de arte en el contexto socio-cultural contemporáneo. El conocimiento del arte contemporáneo les es útil, por cuanto que existen intensas relaciones entre el mismo y la publicidad, especialmente en lo que se refiere a las mutuas influencias del arte y la publicidad y a la conceptualización del arte y de la publicidad. La asignatura también pone el acento en el saber hacer de los alumnos, sobre todo en lo que se refiere a ver imágenes y trabajar con ellas en una sociedad fundamentalmente icónica. En este sentido, esta asignatura se relaciona con la obligatoria Teoría de la imagen aplicada a la publicidad (22525) y con la optativa Dirección de Artes (22533).
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES30 : Estudi i evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, formes i processos de la comunicació persuasiva.
- CES31 : Coneixement de l'estat del món i de les seues manifestacions culturals, així com de la seua evolució, buscant el reflex dels seus paràmetres bàsics (polítics, econòmics i culturals) en la publicitat i les relacions públiques.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE46 : Capacitat per a interactuar amb els diferents públics i la societat aplicant el coneixement sincrònic i diacrònic de l'entorn econòmic, social, cultural i demogràfic.
- CE47 : Capacitat per a diferenciar i interpretar els diferents moviments artístics, estètics i culturals i la seua presència respecte de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i de la comunicació, especialment les vinculades amb l'art contemporani.
- Comprendre, raonar i sintetitzar les claus de l'art contemporani.
- Comprendre l'art com una forma social i cultural, és a dir, com un document útil per a analitzar la societat i la cultura contemporànies.
- Comprendre les diverses teories sociològiques sobre l'art.
- Aplicar els mètodes heurístic, interpretatiu i d'anàlisi iconològica en les obres d'art.
- Analitzar les imatges artístiques.
- Interpretar el significat de les obres d'art en relació amb el context sociocultural.
- Comprendre el procés d'evolució de la funció de l'art contemporani des de la utopia social a l'expressió individual.
- Distingir les claus històrica, política, econòmica, social i cultural que expliquen la transformacions de la societat contemporània.
- Comprendre el segle XX com una època de catàstrofes i d'esperances.
- Examinar l'evolució del paper del públic en l'art contemporani.
- Estimular la dialèctica raó-sentiment en la percepció de l'art contemporani.
- Relacionar els principals corrents artístics contemporànies amb els esdeveniments històrics, polítics, socials, econòmics i culturals.
- Comprendre l'impacte de les dues guerres mundials en el desenvolupament de les avantguardes artístiques.
- Comprendre la dialèctica acceptació o rebuig de la mercantilització en l'art postmodern.
- Entendre l'impacte de les noves tecnologies en l'art de finals del segle XX i principis del XXI.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Conocer adecuadamente los recursos que posibilitan las nuevas tecnologías de la información y de la comunicación, especialmente las vinculadas con el arte contemporáneo
Comprender, razonar y sintetizar las claves del arte contemporáneo
Comprender el arte como una Forma Social y Cultural, es decir, como un documento útil para analizar la sociedad y la cultura contemporáneas
Comprender las diferentes teorías sociológicas sobre el arte
Aplicar los métodos heurístico, interpretativo y de análisis iconológico en las obras de arte
Analizar las imágenes artísticas
Interpretar el significado de las obras de arte en relación con el contexto socio-cultural
Comprender el proceso de evolución de la función del arte contemporáneo desde la utopía social a la expresión individual
Distinguir las claves histórica, política, económica, social y cultural que explican las transformaciones de la sociedad contemporánea
Comprender el siglo XX como una época de catástrofes y esperanzas
Examinar la evolución del papel del público en el arte contemporáneo
Desvelar la dialéctica razón-sentimiento en la percepción del arte contemporáneo
Relacionar las principales corrientes artísticas contemporáneas con los acontecimientos históricos, políticos, sociales, económicos y culturales
Comprender el impacto de las dos guerras mundiales en el desarrollo de las vanguardias artísticas
Comprender la dialéctica aceptación o rechazo de la mercantilización en el arte posmoderno
Entender el impacto de las nuevas tecnologías en el arte de finales del siglo XX y principios del XXI
Dades generals
Codi:
22549
Professor/a responsable:
ROCHE CARCEL, JUAN ANTONIO
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
SOCIOLOGIA I
Àrea: SOCIOLOGIA
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)