Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
La asignatura de Procesos Psicosociales de Influencia y Publicidad es un pilar complementario para la formación de los profesionales en Publicidad y Relaciones Públicas. El objetivo principal es que el estudiante profundice en los fenómenos de influencia social tanto directa como indirecta. A su vez, que sea capaz de identificar los efectos sobre el comportamiento tanto individual como colectivo de la comunicación de masas. Se pretende activar la capacidad crítica y de análisis desde un enfoque psicosocial. Analizar la publicidad y los medios de comunicación como vehículos de transmisión de valores y cambio de actitudes. Conocer y detectar las estrategias, reglas y procedimientos que se utilizan en la persuasión publicitaria. Prestar una especial atención a la influencia que se puede ejercer en los menores y los jóvenes. Y activar la reflexión y la postura crítica del alumnado ante los diferentes mensajes enviados a través de los medios de comunicación.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
- CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES3 : Coneixement dels fonaments psicosocials de la comunicació i de la informació.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE4 : Capacitat per a comprendre les bases psicosocials (vigències, actituds, interacció social...) de la comunicació amb especial atenció a les bases psicològiques de la persuasió (desenvolupament i canvi d'actituds).
- CE41 : Capacitat per a exercir la pràctica professional respectant els drets humans fonamentals i dels valors, individuals i col·lectius, emmarcats en diferents corrents culturals i civilitzadores, que la comunicació persuasiva ha de respectar i potenciar.
- CE44 : Destreses, habilitats i tècniques per a la direcció de persones per al treball en equip i per a l'assumpció de lideratge en l'àmbit de la comunicació comercial i no comercial.
- CE48 : Capacitat per a interpretar les implicacions i efectes culturals de la comunicació publicitària i les relacions públiques.
- CE9 : Capacitat per a aprehendre les principals variables que configuren el rol de les audiències i públics.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer i usar adequadament els recursos que possibiliten les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
- Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en els registres oral i escrit.
- Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
- Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
- Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
- Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
- Conèixer el concepte d'influència social, reconèixer l'existència de processos d'influència social directes i indirectes i les diverses respostes a aquesta.
- Aprofundir en les aproximacions a l'estudi de la persuasió o canvi d'actituds mitjançant la comunicació.
- Conèixer i comprendre les teories sobre la influència mútua entre actituds i conducta.
- Comprendre el poder persuasiu de les emocions.
- Conèixer en profunditat els principis psicològics bàsics d'influència.
- Utilitzar les diverses teories psicosocials sobre actituds i canvi d'actituds i els principis d'influència social per a conèixer i comprendre les audiències i els públics de la comunicació publicitària.
- Reflexionar sobre la capacitat d'influència dels mitjans de comunicació i la publicitat sobre les audiències, especialment sobre la infància.
- Prendre consciència del poder de la publicitat en la perpetuació i el canvi d'estereotips socials i les implicacions en el foment de la igualtat de gèneres.
- Conèixer i comprendre els processos d'influència intragrupals, els processos de presa de decisions en grup i els processos relacionats amb el rendiment grupal.
- Conèixer i comprendre les teories sobre el lideratge.
- Prendre consciència de l'estil de lideratge propi.
- Analitzar la influència de la publicitat en la perpetuació de valors i estereotips socials i comprendre'n les implicacions en la conducta de les audiències.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
Dades generals
Codi:
22547
Professor/a responsable:
Pérez Escudero, Yolanda
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,90
Crèdits pràctics:
1,50
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: PSICOLOGIA SOCIAL
Crèdits teòrics: 0,9
Crèdits pràctics: 1,5
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)