Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
La asignatura se enmarca dentro del contenido formativo “Estudio de las estrategias y procesos encaminados a la creación, producción y realización de mensajes publicitarios en los distintos soportes y medios de comunicación". Es recomendable haber aprobado con anterioridad “Técnicas de Comunicación Audiovisual” que se imparte en 2º curso y "Narrativa Audiovisual Aplicada a la Publicidad" que se imparte en 3º, primer cuatrimestre.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències generals:>>Instrumentals
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
- CG9 : Presa de decisions.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG13 : Compromís ètic.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG15 : Capacitat d'aprendre.
- CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
- CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES34 : Coneixements teoricopràctics de la producció i realització en mitjans impresos, audiovisuals i hipermèdia.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE35 : Capacitat i habilitat per a donar forma creativa al missatge.
- CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
- CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
- CE47 : Capacitat per a diferenciar i interpretar els diferents moviments artístics, estètics i culturals i la seua presència respecte de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
- CE50 : Capacitat per a comprendre i utilitzar les eines tecnològiques del sector, tant pel que fa a equips com a aplicacions informàtiques i audiovisuals.
- CE51 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
- CE53 : Capacitat per a comunicar eficaçment al productor les necessitats conceptuals i estratègiques per a la seua traducció a través de les possibilitats tècniques.
- CE54 : Habilitats de direcció per a la implementació de la realització.
- CE56 : Habilitats per a elaborar vídeo empresarial i institucional.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Emprendre accions i prendre decisions a partir dels coneixements teòrics adquirits.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
- Conèixer i identificar els diversos perfils professionals del sector, a més de les funcions que en defineixen l'exercici.
- Adquirir i implementar estratègies de col·laboració i habilitats que afavorisquen el treball cooperatiu, reconeixent les aportacions d'altres àmbits del saber com a factor enriquidor de l'exercici professional.
- Valorar la pluralitat i l'enriquiment que comporta el contacte amb altres cultures.
- Reconèixer i defensar els drets fonamentals de qualsevol individu.
- Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
- Gestionar de manera proactiva el procés d'aprenentatge.
- Ajustar el comportament als canvis que plantegen noves situacions.
- Planificar i desenvolupar accions innovadores tant en l'àmbit de coneixement propi com en la vida quotidiana.
- Reconèixer i valorar les diverses teories de la realització.
- Identificar i aplicar el concepte posada en escena (mise-en scéne) audiovisual.
- Distingir, apreciar i aplicar l'ús formalista o realista de la posada en imatges.
- Reflexionar sobre la relació entre forma i contingut.
- Presentar un guió tècnic.
- Ser capaç de gravar les imatges d'un vídeo promocional amb una posada en imatges adequada al contingut.
- Ser capaç de relacionar forma i contingut.
- Ser capaç d'utilitzar metàfores visuals.
- Reconèixer i valorar diferents discursos cinematogràfics: discurs clàssic, discurs modern, discurs postmodern.
- Comprendre el paper que juga la cultura en l'elaboració del discurs audiovisual.
- Ser capaç d'utilitzar adequadament una càmera de vídeo digital.
- Ser capaç d'utilitzar adequadament una edició de vídeo digital, des de la captura d'imatges fins a l'exportació del treball muntat i postproduït.
- Explicar les característiques singulars de la producció audiovisual publicitària.
- Explicar les tendències de la producció audiovisual publicitària.
- Distingir entre agència publicitària i productora audiovisual publicitària i enumerar-ne les funcions.
- Reconèixer el treball del producer i enumerar-ne les funcions.
- Conèixer la problemàtica del concepte de producció.
- Definir els membres i les funcions de l'equip de producció.
- Definir els membres i les funcions de l'equip de realització.
- Ser capaç de fer un guió tècnic partint d'un guió literari i fer-ne els desglossaments de producció i el pla de treball.
- Ser capaç de concebre la posada en imatges adequada.
- Conèixer les necessitats d'enregistrament i de muntatge.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
- Distinguir entre productor, productor ejecutivo, director de producción y productor asociado.
- Explicar los tipos de empresas productoras en España.
- Explicar el concepto de autor audiovisual según la Ley de Propiedad Intelectual en España y los derechos que posee.
- Aplicar los desgloses de producción y el plan de trabajo.
- Identificar y aplicar el concepto mise-en scéne.
- Diferenciar obras realistas y formalistas.
- Distinguir, apreciar y aplicar el uso formalista o realista de los distintos elementos de la puesta en escena.
- Identificar metáforas visuales.
- Distinguir entre formas abiertas y formas cerradas.
- Reflexionar sobre la relación entre forma y contenido.
- Identificar y apreciar el papel del sonido en la producción audiovisual.
- Explicar y aplicar las líneas expresivas del sonido.
- Identificar las partes de la banda sonora y diseñarlas adecuadamente.
- Identificar el leit motiv de una música audiovisual.
- Identificar el mickeymousing.
- Explicar e identificar las funciones y formas de la música audiovisual.
- Identificar la transparencia del discurso clásico y conocer sus orígenes literarios.
- Enumerar los procedimientos para la transparencia de la forma en el discurso clásico.
- Explicar las posibles rupturas con la transparencia clásica.
- Identificar las características de la puesta en escena de determinados autores o casos.
- Distinguir los miembros del equipo que se encarga de la banda sonora en un audiovisual.
- Reconocer el uso realista o formalista de la banda sonora.
- Reconocer y aplicar el subtexto en un diálogo.
- Explicar las características de la música audiovisual.
- Conocer las relaciones que pueden darse entre música e imagen.
- Conocer el origen y evolución de las teorías de autor.
- Explicar las diferencias del concepto autor en cine, en televisión y en publicidad.
- Saber quién se considera autor en una obra audiovisual según la legislación.
- Reflexionar sobre la autoría audiovisual.
- Definir el concepto de “showrunner” y su función.
- Explicar las características singulares de la producción audiovisual publicitaria.
- Distinguir los tipos de empresas de producción audiovisual especializados en publicidad que hay en España e identificar algunas de las más conocidas.
- Explicar cuáles son las tendencias de la producción audiovisual publicitaria.
- Reconocer el trabajo del Producer en publicidad y enumerar sus funciones.
- Conocer las partidas del presupuesto tipo que se aplica en la producción audiovisual publicitaria en España.
- Conocer las características de la realización publicitaria.
- Conocer las Teorías Cognitivas y su aplicación al ámbito de la publicidad audiovisual.
- Conocer la Teoría del Disfrute Mediático y su aplicación al ámbito de la publicidad audiovisual.
Dades generals
Codi:
22529
Professor/a responsable:
García Escriva, Vicente
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,90
Crèdits pràctics:
1,50
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 0,9
Crèdits pràctics: 1,5
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)