Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2019-20

World and Spanish Economic History. 19th and 20th centuries, is a core course within the Degree in Marketing at the Faculty of Economics and Business at the University of Alicante which will be taught during the first term of the Academic Year 2019-2020. Despite any particular requirement is not needed for successfully overcoming the topic subject, is well advised to have completed an introductory course to economics (microeconomics and macroeconomics) for a better understanding of the topic subject

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2019-20

Transversal Competences

  • CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
  • CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
  • CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.

 

Specific Competences

  • CE12 : Conèixer i aplicar diversos instruments tècnics d'anàlisi econòmica, per a estudiar l'empresa i l'entorn.
  • CE6 : Entendre les institucions econòmiques com el resultat i l'aplicació de representacions teòriques o formals sobre el funcionament de l'economia.

 

Competencias Básicas y Generales:>>Generales

  • CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
  • CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
  • CG3 : Ser capaç d'aprendre per a emprendre estudis posteriors de màrqueting i recerca de mercats, amb un alt grau d'autonomia.
  • CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
  • CG7 : Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social en el treball, respectant el medi ambient, coneixent i comprenent la importància del respecte als drets fonamentals, la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, l'accessibilitat universal per a les persones amb discapacitat i el respecte als valors propis d'una cultura de pau i valors democràtics.
  • CG8 : Analitzar els problemes, en l'àmbit dels mercats i el màrqueting estratègic, amb raonament crític, sense prejudicis, amb precisió i rigor.
  • CG9 : Mostrar capacitat de síntesi en l'anàlisi dels entorns econòmics i empresarials i a l'hora d'emetre judicis basats en les dades obtingudes.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2019-20

The course aims at providing with a general view of the historical evolution of western and Spanish economies. More specifically, the educative goals are itemized as follows:

• Training students for a better understanding of the evolution of economic issues, structural change and economic conjuncture 
• Familiarizing students with the analysis of economic development 
• Making students aware of the relationships between economic and non-economic factors 
• Understanding the adaptative response of commercial companies to economic change 
• Deepen their knowledge of the main economic concepts as well as their application to analyze economic events by means of statistical methodology 

 

 

General

Code: 21512
Lecturer responsible:
MONTAÑO SANZ, FRANCISCO DE BORJA
Credits ECTS: 4,50
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 2,70

Departments involved

  • Dept: APPLIED ECONOMIC ANALYSIS
    Area: HISTORY AND ECONOMIC INSTITUTIONS
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught