Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2019-20
En el itinerario de gestión de contenidos, el elemento aglutinador es la orientación hacia el mundo de la empresa. Las asignaturas comparten la necesidad de enseñar a solucionar problemas que éstas tienen cuando utilizan la tecnología para dirigirse a sus clientes o, simplemente, a organizarse para mejorar su eficacia y eficiencia.
El itinerario se construye, por tanto, a partir de las necesidades de gestión del conocimiento que tiene el ecosistema empresarial. El estudio de estas necesidades y de las tecnologías que las cubren sería el “leitmotiv” del itinerario.
La gestión del conocimiento comienza por la adecuada gestión de los contenidos y sigue con su proceso y difusión orientadas a crear valor para las empresas.
Esta asignatura pretende profundizar el la gestión y administración de servicios multimedia teniendo como escaparate internet.
Tiene relación con las asignaturas del resto del itinerario al que pertenece:
- E-Learning
- Sistemas de Difusión multimedia
- Servicios multimedia avanzados
- negocio y multimedia
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2019-20
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>optatives
- CO6 : Conèixer i implantar diferents tipus de sistemes de radiodifusió d'àudio i vídeo, i de desenvolupar serveis interactius sobre aquests sistemes.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l'accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, els serveis i les aplicacions multimèdia, a més de la informació que gestionen.
- Capacitat per a definir, avaluar i seleccionar plataformes de maquinari i programari, per a desenvolupar i executar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
- Capacitat per a concebre i desenvolupar sistemes, o arquitectures informàtiques, centralitzats o distribuïts integrant maquinari, programari i xarxes.
- Capacitat per a conèixer la legislació específica, nacional i internacional, quant a publicació de continguts multimèdia (drets d'autor, propietat intel·lectual i distribució de material audiovisual, especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment).
- Capacitat per a treballar en un grup pluridisciplinari i en un entorn multilingüe i comunicar, tant per escrit com verbalment, idees, coneixements, procediments i resultats relacionats amb les tecnologies de la informació i de les comunicacions i, més concretament, amb els aspectes multimèdia d'aquestes tecnologies.
- Capacitat per a fer servir qualsevol font d'informació relacionada amb la titulació, incloent-hi bibliografia i materials en línia en forma de text, imatge, so o vídeo.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2019-20
En cuanto al Aprendizaje Basado en Proyectos:
- Desarrollar un proyecto que integre los contenidos de la asignatura
- Fomentar el trabajo en equipo
- Favorecer el aprendizaje autónomo
- Reforzar las habilidades de comunicación
- Mejorar la capacidad de planificación temporal
- Desarrollar las capacidades críticas y de autogestión
- Desenvolverse en situaciones reales
- Reforzar la interdisciplinariedad de las asignaturas
En cuanto a la propia asignatura:
- Conocer los principales servicios multimedia que están siendo desplegados en la actualidad
- Que el alumno sea capaz de describir, utilizar y poner en funcionamiento los servicios básicos que incorporan la mayoría de los Sistemas Multimedia.
- Aprender a diseñar, implantar y configurar servicios de red utilizados en sistemas multimedia: correo, web, sistemas de archivo remoto, servidores de aplicaciones,..
- Aprender principios y prácticas de las tecnologías y arquitecturas de red, y protocolos y servicios de nivel de aplicación.
- Identificar las necesidades de servicios multimedia en los distintos entornos online/movil bajo el paradigma de servicios
- Conocer las problemáticas, técnicas y tendencias en servicios multimedia.
- Adquirir las aptitudes necesarias para el diseño y desarrollo de un proyecto de implantación de servicios multimedia.
Dades generals
Codi:
21032
Professor/a responsable:
GIL MARTINEZ-ABARCA, JUAN ANTONIO
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
TECNOLOGIA INFORMATICA I COMPUTACIO
Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)